خرید ARM توسط انویدیای آمریکا که با اعتراض‌های زیادی مواجه شده بود همچنان با مخالفت کوالکام و سایر شرکت‌ها مواجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سپتامبر سال گذشته ، انویدیا با تأیید رسمی شایعات در مورد خرید برنامه ریزی شده شرکت ARM  سر و صدای زیادی در حوزه فناوری به پا کرد. در آن زمان Jensen Huang ، مدیر عامل شرکت انویدیا ، نامه‌ای سرگشاده ارسال کرد و برنامه های گسترده ای را برای توسعه مشترک و تلاش های بین دو نهاد ، در حوزه AI بیان کرد.

طولی نکشید که لحن نامه و اعلامیه پیشنهادی قرارداد 40 میلیارد دلاری پس از روشن شدن واقعیت‌های پیرامون آن کمی تغییر کرد. چراکه این موضوع باید به طور کامل توسط بسیاری از نهادهای نظارتی بین المللی مورد بررسی و تأیید قرار گیرد.

نگرانی شرکت‌های فعال در زمینه فناوری از معامله ARM

در یک گام کاملا منطقی و مورد انتظار، بازیگران بزرگ فناوری از همان زمان با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای چنین خریداری، شروع به شرکت در بحث گسترده با روندی طولانی مدت کرده‌اند و کوالکام هم، اکنون جزوی از آن‌ها است. تیتان نگرانی‌های رسمی را به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ، کمیسیون اروپا (EC) ، سازمان رقابت و بازارهای انگلستان و سازمان تنظیم مقررات بازار دولتی چین ارائه داده است.

مخالفت کوالکام با خرید ARM توسط انویدیا

 طبق برخی تخمین ها ، معماری ARM در حال حاضر در حدود 95 درصد تلفن‌های هوشمند جهان و 95 درصد تراشه‌های طراحی شده در چین استفاده می‌شود. کوالکام صریحاً اظهار داشته که معتقد است تنها راهی که انویدیا می تواند به طور کامل از این معامله استفاده کند ، به این روش یا روش دیگر نیاز به دستیابی به فناوری ARM دارد.

معامله ARM روی هوآوی تاثیر منفی خواهد گذاشت

طبیعتاً کوالکام به تنهایی نمی‌تواند راه به جایی ببرد. هوآوی همچنین از پکن خواسته است تا مانع انجام این معامله شود زیرا ترس از خرید ARM می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای استفاده در فشارهای اقتصادی و سیاسی در حال انجام ایالات متحده با چین باشد.

این شرکت همراه با طرف‌های دیگر درگیر، یعنی ARM Ltd و مالک فعلی آن سافت بانک، متعهد شده‌اند که دفتر مرکزی شرکت ARM در کمبریج انگلستان باقی بماند و همه طرف‌ها سرمایه گذاری زیادی در کسب و کار آینده  و صدور مجوز انجام دهند.

به نقل از سخنگوی انویدیا: با ادامه روند بازبینی ، اطمینان داریم که هم تنظیم کنند‌ها و هم مشتریان از مزایای برنامه ما برای ادامه مدل صدور مجوز باز Arm و اطمینان از یک رابطه شفاف و مشترک با مجوزهای Arm دیدن کنند. چشم انداز ما برای Arm به همه دارندگان پروانه Arm کمک خواهد کرد تا تجارت خود را توسعه دهند و در بازارهای جدید گسترش دهند.انویدیا

این ما را به سمت موضوع مهم دیگری سوق می‌دهد، موانع نظارتی‌ که هر معامله بالقوه‌ای باید آن را برطرف کند. بدیهی است که انویدیا می‌تواند همچنان خوشبین باشد ، اما بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران قبلا نظر خود را مبنی بر مسدود شدن این معامله توسط یک یا چند ناظر اعلام کرده اند. تحقیقات FTC ، به ویژه  اخیراً به "مرحله دوم" منتقل شده است.

گفته می‌شود که نهادهای نظارتی قبلا از سافت بانک ، انویدیا و آرم خواسته‌اتذ تا اطلاعات بیشتری در مورد این معامله ارائه دهند.با این حال باید منتظر بود و دید نتیجه معامله ARM با انویدیا چه خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.