فرماندار خرم‌آباد:

میوه شب عید به موقع تامین شود

فرماندار خرم‌آباد گفت: کالا‌های اساسی مورد نیاز پایان سال به ویژه میوه موردنیاز مردم برای شب عید باید به موقع تامین و توزیع شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،جعفر طولابی،فرماندار خرم‌آباد در ستاد تنظیم بازار و ستاد شهرستانی کرونا گفت: تهیه و تامین کالا‌های اساسی، ذخیره و توزیع به موقع این کالا برای دسترسی آسان مردم به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار دارد و دستگاه‌های متولی برای پیش بینی ذخیره سازی و عرضه به موقع در سطح مناطق شهری و روستایی تمهیدات لازم را اندیشیده اند.

او با بیان اینکه برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداری‌ها و دامداری‌ها نیز برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: برای نظارت بهتر بر کالا‌های اساسی و میوه شب عید نیز اجرای طرح ویژه نظارتی ایام نوروز نیز باید تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد.

طولابی گفت: همچنین مقدمات راه اندازی بازارچه‌های موقت از طریق شهرداری فراهم شده است و این بازارچه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود که باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چیدمان غرفه‌ها در اولویت باشد.

او با بیان اینکه سیستم نظارتی باید برای کنترل قیمت‌ها برنامه ریزی جدی داشته باشد تصریح کرد: برای تامین میوه مورد نیاز شب عید و تعطیلات نوروزی، سازمان‌های تعاون روستایی و جهاد کشاورزی به عنوان متولیان امر به گونه‌ای عمل کنند تا میوه به موقع در اختیار مردم قرار گیرد و از تشکیل صف‌های طولانی توزیع کالا در شرایط شیوع کرونا پیشگیری شود.

طولابی همچنین درباره توزیع گوشت مرغ در خرم آباد نیز گفت: کمبود مرغ به دلایلی در شهرستان وجود دارد به همین منظور در ستاد تنظیم بازار لرستان به گونه‌ای تصمیم گیری شده است که از مرحله جوجه ریزی تا توزیع، نظارت شود تا روز‌های پایانی سال دچار نوسان قیمت و مشکل در عرضه نباشیم.

فرماندار خرم آباد ادامه داد: فروش و خروج مرغ زنده توسط مرغداران به خارج از شهرستان ممنوع است که مسئولان نظارتی باید به این موضوع هم توجه ویژه داشته باشند.

طولابی به موضوع کرونا نیز اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی دستفروشان و بازار روز در شهر‌ها مصوبه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و مقرر شده است فعالیت بازار روز متناسب با شرایط کرونا باشد.

او با بیان اینکه فعالیت دستفروشان تنها در شرایط زرد و آبی شیوع کرونا مجاز است ادامه داد: اکنون که در شرایط زرد قرار داریم باید این گروه‌ها در مکان‌های روباز ساماندهی شوند که زیرساخت‌های اولیه برای فعالیت در بازارچه‌های روباز نیاز است.

فرماندار خرم‌آباد درخصوص فعالیت تالار‌های پذیرایی در شرایط زرد کرونایی نیز گفت: صاحبان تالار‌های پذیرایی نیز باید با ظرفیت یک سوم فعالیت داشته باشند و چنانچه تخلفی از آن‌ها مشاهده شود فعالیت آن‌ها ممنوع خواهد شد.

طولابی اضافه کرد: در شرایط زرد شیوع کرونا، فعالیت گروه شغلی چهارم مانند شهربازی ها، باغ وحش‌ها و مراکز تفریحی مانند استخر‌های شنا، ورزش‌های پربرخورد و باشگاه‌های ورزشی ممنوع است.

او با تاکید بر کنترل مراسم عروسی و عزاداری گفت: باید علاوه بر انسداد محور‌های ورودی به آرامستان، خودرو‌هایی که در این تجمعات حضور دارند، جریمه شوند تا از تجمع دوباره آن‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.