خوش اقبال با تاکید بر اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان نقطه عطف نظام اسلامی گفت: وظیفه مجریان انتخابات تلاش برای مشارکت هرچه بیشتر مردم با رعایت اصل قانونمداری، بی‌طرفی و امانتداری است.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین خوش اقبال  روز یکشنبه در نشست با فرمانداران استان در استانداری کرمانشاه، از انتخابات سال ۱۴۰۰ بعنوان یکی از متغیر‌های مهم آینده در نظام اسلامی یاد کرد و گفت:  نخستین انتخابات نظام اسلامی در قرن ۱۴۰۰ است که تعیین کننده راهبرد‌های اجرایی در ۱۰ سال آینده خواهد بود.

او با بیان اینکه دوست و دشمن نظاره گر چگونگی برگزاری این انتخابات و نتیجه آن هستند، بیان کرد: هرچه فضای جامعه از سوی تصمیم گیران، جریانات و احزاب سیاسی به سمت مفاهمه و گفتگو‌های عادلانه، اخلاقی و با جهت گیری منافع ملی پیش برود شاهد تقویت حس امیدواری و نشاط در جامعه خواهیم بود و برگه‌های برنده مردم و نظام اسلامی در انتخابات بیشتر خواهد شد.

خوش اقبال یادآور شد: عدم تسهیل شرایط برای ورود گروه‌های مختلف به انتخابات از یک سو و دمیدن در بلندگو‌های تخریب و سیاه نمایی از سوی دیگر موجب ترویج فضای یاس و ناامیدی، یکسویه شدن رقابت‌های انتخاباتی و کاهش اثر تعیین کنندگی انتخابات در جامعه می‌شود که نتیجه این معادله، حتما کاهش مشارکت خواهد بود.

معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد: منتخب برآمده از یک مشارکت حداکثری و باشکوه حتما صدایی رساتر در مجامع بین المللی و گام‌هایی محکم‌تر در پیشبرد برنامه‌های داخلی خواهد داشت.

خوش اقبال در توصیه‌ای به فرمانداران گفت که برپایی جلسات گفتگو، دیدار با اقشار، ذی نفوذان و آماده سازی فضای رسانه‌های محلی برای ورود به مباحث انتخاباتی را مدنظر قرار دهند.

او  همچنین در زمینه انتخابات شورا‌های شهر و روستا نیز بیان کرد: حتما نسبت به افزایش اشتیاق مردم به ویژه در سطح روستا‌ها برای کاندیداتوری و مشارکت در انتخابات شورا‌ها تلاش شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به برپایی انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط بیماری کرونا از فرمانداران خواست که برای فراهم آمدن زمینه برگزاری یک انتخابات باکیفیت تلاش کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.