استاندار کرمانشاه از ابلاغ اعتبار ۳۹ میلیارد تومانی برای احداث «باغ موزه دفاع مقدس» استان خبر داد و گفت: قرارداد اجرای این طرح تا پایان امسال بسته و عملیات اجرایی آن بسرعت در ورودی شهر کرمانشاه آغاز می‌شود، زیرا فرصت هزینه این اعتبار تا تیرماه ۱۴۰۰ است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در جریان سفر رییس سازمان برنامه و بودجه، دریافت اعتبار برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس را پیگیری کردیم که با موافق دکتر نوبخت در نهایت ۵۳ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و روز گذشته ۳۹ میلیارد تومان آن به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ شد.

او با بیان اینکه باید تا پایان سال مالی (تیر ۱۴۰۰) این مبلغ را جذب کنیم، اظهار داشت: به طور قطع تا پایان امسال قرارداد ساخت این پروژه منعقد می‌شود و عملیات ساخت هم به سرعت در زمین ۱۵ هکتاری که در قسمت ورودی شهر کرمانشاه قرار دارد، آغاز خواهد شد.

بازوند گفت: البته با توجه به زمان اندک موجود، پیشنهاد من این است که عملیات احداث طرح به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپرده شود و من در این باره با سردار کارگر رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صحبت خواهم کرد.

او اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس از مطالبات جدی مردم استان است، زیرا که جنگ از این استان آغاز و خاتمه یافته، اما متاسفانه هنوز باغ موزه دفاع مقدس نداریم.

بازوند افزود: این پروژه می‌تواند دلاوری‌های دوران جنگ مردم استان را به نسل‌های آینده منتقل کند و حقیقت جنگ تحمیلی و فداکاری‌های کرمانشاه را نمایش دهد.

استاندار کرمانشاه همچنین درباره اظهارات نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی درباره طرح پتروپالایش کرمانشاه گفت: میادین نفت و گازی که قرار است پتروپالایش کرمانشاه در اطراف آن‌ها ساخته شود، کاملا در حوزه این استان قرار دارند و هیچ یک در ایلام نیستند.

بازوند افزود: از سوی دیگر هیچ استانی اختیار ندارد که درباره منابع انرژی، آب و برق خود به صورت استانی تصمیم بگیرد، زیرا در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

او مثال زد که «طرح سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه قرار دارد و با وجود نیاز مردم کرمانشاه و زمین‌های حاصلخیزی این استان، ۴۵ درصد از آب این سامانه به استان ایلام اختصاص یافت و این موضوع با رضایت مردم و برای کمک به ایلامی‌ها صورت گرفت.»

بازوند سخنان خانم فلاحی در این باره را عجولانه توصیف کرد و گفت: مردم استان کرمانشاه و ایلام همزبان، یک قوم و در واقع یک خانواده هستند و به همین دلیل لازم است همه مسوولان در سخنان خود دقت کنند که مبادا موجب ایجاد تفرقه بین آن‌ها شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.