استاندار قزوین گفت: بخش خصوصی باید بداند مهم‌ترین چالش بحث مهارت است که اگر به آن پرداخته نشود از بین خواهد رفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در نشست شورای مهارت استان قزوین گفت: زمانی می‌توانیم به توسعه مطلوب و قابل قبول دست پیدا کنیم که نظام آموزش مهارتی خود را ساماندهی کنیم و ارزش مهارت را به عنوان یک اصل انکارناپذیر مورد توجه قرار دهیم.

این مسئول با بیان اینکه در کشور برخی اقدامات نادرست بوده و به ضعف مهارت منجر شده است، افزود: مثلا دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد و در همین دانشگاه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا تعریف کردیم و دوباره وارد فاز آموزش‌های تئوری شدیم.

وی با تأکید بر تغییر نگرش آموزشی در آموزش و پرورش، گفت: باید آموزش‌های خود را در مدارس به سمتی ببریم که دانش آموزان با خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی آشنا بشوند.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت پرورش نیرو‌های ماهر و متخصص در رشد پیشرفت کشورها، اظهار داشت: کشور‌هایی که امروز در زمینه فناوری و توسعه پیش رو هستند، مهارت را در رأس امور خود قرار داده اند و نظام‌های آموزشی آن‌ها در خدمت مهارت آموزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با وجود پیشرفت‌های علمی ثبت شده در کشور در بخش آموزش‌های مهارتی به اهداف مورد نظر دست پیدا نکرده ایم، افزود: متأسفانه توجهی به هزینه کرد در بخش تربیت نیروی انسانی و ماهر نداریم.

وی، مهمترین چالش پیش روی بخش خصوصی را ضعف مهارت دانست و گفت: بخش خصوصی باید به این درک و واقعیت واقف شود که هزینه و سرمایه گذاری در مهارت ضروری است و این مهم می‌تواند برای بنگاه‌های اقتصادی ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گفت: اگر مهارت مورد توجه قرار نگیرد به سمت توسعه نخواهیم رفت.

جمالی پور با اشاره به تحصیل ٧٠ هزار دانشجو در قزوین افزود: در حوزه صنعت نظام آموزشی همپای نظام مهارتی حرکت نکرده است در حالی که نظام اموزشی باید در خدمت توسعه باشند و در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

استاندار گفت: ٩٠ درصد از مشکلاتی که در سر راه واحد‌های تولیدی وجود دارد به علت حرکت نکردن به سمت مهارت آموزی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار