استاندار یزد از تشدید نظارت بر محدودیت‌های کرونایی به ویژه ساعت کاری اصناف و تردد خودرو‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد گفت: در سه هفته گذشته به طور مستمر با افزایش آمار روزانه کرونا در استان مواجه بودیم.

او افزود: گرچه شیب این افزایش ملایم است، اما جزو استان‌هایی هستیم که با توقف روند کاهشی روبرو بوده و در سیر صعودی ابتلا قرار داریم.

استاندار یزد این افزایش را نتیجه کاهش رعایت شیوه های بهداشتی عنوان کرد و اظهار داشت: آمار رعایت دستورالعمل‌ها بالای ۸۰ درصد بود که هم اکنون به زیر ۷۵ درصد رسیده است. در این یک سال هر جا رعایت  نکات بهداشتی کاهش یافت با افزایش آمار بستری و فوتی کرونایی روبرو شده ایم.

طالبی رعایت نکات بهداشتی به ویژه در پرتو افزایش بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی را مهم خواند و تصریح کرد: هم اکنون چهار شهرستان استان یزد در وضعیت زرد قرار داشته و باید نظارت‌ها بر فعالیت اصناف تا ساعت ۲۰:۳۰ و همچنین ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد را با جدیت دنبال کنیم.

او از رفت و آمد‌های خانوادگی و شب نشینی به عنوان یکی از مهمترین دلایل افزایش آمار ابتلا یاد کرد و ادامه داد: از مردم می‌خواهیم محدودیت‌ها را به خوبی مورد توجه قرار دهند چرا که جریمه‌ها به صورت جدی تری اعمال خواهد شد.

استاندار یزد خاطرنشان ساخت: شیب صعودی که نشان دهنده پیک چهارم است را مشاهده نمی‌کنیم، بنابراین امیدواریم بیماری را کنترل کرده و اجازه تحقق موج چهارم را ندهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.