مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت:با اجرای طرح "ابرار" در کردستان تاکنون ۷۰ روستا از این خدمت بهره‌مند شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدراشد مدرس‌گرجی مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از ابتدای آغاز طرح ملی اقدام برای احداث و آسفالت ریزی راه‌های اولویت دار روستایی موسوم به ابرار تاکنون ۹۳ کیلومتر راه روستایی آسفالت‌ریزی و ۵۵ کیلومتر نیز روکش شده است.

او افزود: در نتیجه این اقدامات ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده روستایی در ۷۰ روستا از این خدمت بهره‌مند شده‌اند و شاخص بهره‌مندی راه روستایی نیز از ۴۸ درصد به ۵۰ درصد رسیده که حدود چهار درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان بیان کرد: برای اجرای این طرح در استان ۹۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، قیر یارانه‌ای و استانی هزینه شده است.

مدرس‌گرجی افزود: این طرح در تمام شهرستان‌های استان اجرا شده، اما بیجار، دیواندره و بانه از نظر طول اجرای دارای رتبه‌های برتر استان در طرح ملی ابرار هستند و کردستان از طرح ملی ابرار سهم ۲۰۰ کیلومتری دارد که تا کنون حدود ۵۰ درصد از این سهم زیر بار ترافیک رفته است.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان  گفت:۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان هنوز آسفالت نشده که بسیاری از این راه‌ها در قالب طرح ابرار نمی‌گنجد و تنها ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار قابلیت آسفالت شدن دارد که ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها تا سال آینده آماده اجرای طرح می‌شود.

گفتنی است؛هم اکنون از ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی کردستان، ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر آسفالته، ۶۳۵ کیلومتر شنی و ۲ هزار و ۶۵۵ کیلومتر خاکی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.