حسن پروانه کارشناس هندبال گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا لیگ برتر هندبال به صورت متمرکز و با نظم برگزار شود.

حسن پروانه کارشناس و پیشکسوت هندبال در گفت‌وگو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: فدراسیون هندبال روز‌های پر کاری را پشت سر می‌گذارد. کرونا باعث شد لیگ برتر هندبال در ۲ بخش بانوان و آقایان به صورت متمرکز برگزار شود. برای اولین بار لیگ برتر هندبال با حضور ۱۲ تیم پیگیری شد که اتفاق بسیار خوبی برای رشته هندبال محسوب می‌شود.

او گفت: ویروس کرونا به برگزاری لیگ برتر هندبال نظم داد. کرونا باعث شد تا هندبالیست‌ها هر روز در مسابقه شرکت و  تجربه کسب کنند. تیم‌ها باید شیوه نامه‌های بهداشتی را کامل رعایت کنند تا بازیکنان دچار مشکل نشوند. نباید کم کاری خودمان را با دادن بیانیه به گردن دیگران و یا فدراسیون هندبال بیاندازیم. بعضی مواقع بعضی افراد حرمت خانواده هندبال را حفظ نمی‌کنند.

پروانه اظهار کرد: تیم‌ها صورت جلسه آیین نامه مسابقات را امضا می‌کنند و قبول می‌کردند که تا پایان سال ۱۳۹۹ لیگ برتر به پایان برسد و مسابقه‌ای به سال آینده موکول نشود. اگر شخصی اعتراض دارد چرا صورت جلسه آیین نامه مسابقات را امضا می‌کند؟ تیم ملی جوانان هندبال اسفند ماه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا راهی بحرین می‌شود. به خاطر حضور جوانان در لیگ برتر باید نتیجه قهرمان لیگ مشخص شود.  

کارشناس هندبال گفت: تیم جوانان هندبال راهی مسابقات قهرمانی آسیا است که این رقابت به صورت متمرکز برگزار می‌شود. بازیکنان ما  با بازی‌های متمرکز آشنایی ندارند و تصور می‌کنند که در هفته باید در یک مسابقه شرکت کنند.

او در ادامه عنوان کرد: در گذشته مسابقات آموزشگاهی به صورت متمرکز برگزار می‌شد، اما تیم‌های حاضر در لیگ برتر تجربه حضور در رقابت‌های متمرکز را  ندارند. متمرکز برگزار شدن لیگ باعث شده است که بازیکنان به اوج آمادگی بدنی برسد. برای مثال تیم زغال سنگ طبس از نظر بدنی در اوج آمادگی خودش قرار دارد.

بیماری کرونا به برگزاری لیگ برتر هندبال نظم داد/ تیم ملی نیاز به مربی خارجی دارد

پروانه بیان کرد: تیم کرمان ۴ هندبالیست کرونایی داشت که مقصر فدراسیون نیست. نباید بعد از بازی تازه مشخص شود که بازیکنان تیم کرونایی هستند و بعد از آن بیانیه بدهیم. نباید چهره جامعه هندبال را با مقصر دانستن فدراسیون تخریب کرد.  

بهترین داوران در لیگ برتر هندبال قضاوت کردند

او درباره قضاوت بازی‌های لیگ برتر اظهار کرد: فدراسیون برای قضاوت بازی‌های لیگ برتر بهترین نفرات را گلچین کرده است. قطعا بهتر از این داوران در هندبال وجود ندارد. چرا با انتقادات نا به جا زحمت داواران را نادیده می‌گیریم. داوران لیگ برتری دستمزدی بیشتر از یک میلیون تومان ندارند و با وجود هزینه‌های بالا  با تمام  توان خود  به قضاوت مسابقات می‌پردازند.

پروانه عنوان کرد: تیم پرواز هوانیروز و ستارگان دشتستان به لیگ دسته یک هندبال سقوط کرده اند. تیم ستارگان دشتستان در ابتدای لیگ هندبال  به خاطر ابتلای تعداد زیادی از بازیکنانش به کرونا نتوانست در لیگ شرکت کند و پس از آن از طریق نامه‌ی وزارت بهداشت و درمان توانست به مسابقات برگردد.

او گفت: اکثر تیم‌های لیگ برتری با حداقل امکانات و کم‌ترین هزینه در مسابقه حضور پیدا کردند و فقط چند تیم است که برای تیمشان هزینه کرده اند. تیم هندبال ذوب آهن، شهید شاملی کازرون و زغال سنگ طبس که هزینه‌های خوبی برای تیمشان صرف کرده اند.

بیماری کرونا به برگزاری لیگ برتر هندبال نظم داد/ تیم ملی نیاز به مربی خارجی دارد

مدرکی برای اثبات تبانی در لیگ برتر وجود نداشت

او درباره تبانی در  لیگ برتر هندبال اظهار کرد: شائبه‌ای درباره تبانی در بازی فراز بام خائیز دهدشت و فولاد مبارکه اصفهان به وجود آمد، اما مستندات دقیقی که این امر را اثبات کند وجود نداشت. بهترین کار این بود که سرپرست فنی پس از ایجاد شائبه تبانی بازی را متوقف می‌کرد و به تیم اخطار می‌داد. در صورت ادامه دار شدن این موضوع بازی متوقف می‌شود. باز هم می‌گویم که تبانی اثبات نشد و همه منکر این موضوع شدند. اثبات این موضوع بسیار سخت است.

او درباره تیم ملی هندبال جوانان  عنوان کرد: تیم ملی هندبال جوانان باید پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا استراحت داشته باشد. میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا با بازی سیاسی از ایران گرفته شد و کشور‌هایی همچون بحرین و عربستان اطلاعات غلطی را به کنفدراسیون هندبال دادند. ایران ظرفیت میزبانی را دارد، اما کرونا را برای تغییر میزبانی بهانه کردند.

پروانه در پایان گفت: مهمترین نیاز هندبال داشتن یک مربی درجه یک از کشور‌های اروپایی است. اکنون میانگین سنی تیم ملی هندبال ۳۰ سال است که باید کمی جوان گرایی انجام بدهیم. خوشبختانه فدراسیون در حال جوان گرایی برای تیم ملی است و قطعا با این روند می‌توان شاهد روز‌های خوبی در هندبال بود.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار