باتوجه به کاهش شدید ذخایر خونی در انتقال خون خراسان رضوی فقط حضور موثر مردم در این برهه حساس، چاره ساز است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سازمان انتقال خون در تلاش است تا میزان ذخایر خود در همه‌ی گروه‌های خونی را حفظ کند، اما این امر به دلیل شیوع ویروس کرونا و کم شدن از میزان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون دشوار‌تر از هرزمان دیگر است.
 
در فصول سرد به جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی می‌بایست این ذخایر در سطح بالاتری نگه داشته شود و این میزان ذخایر مستقیما وابسته به همت مردم و حضورشان در مراکز اهدای خون و همچنین مدیریت ذخایر و مصرف خون در مراکز درمانی است.
 
عبداله سبحانی سرپرست انتقال خون خراسان رضوی در این زمینه گفت: هرگاه ذخایر از این میزان کمتر شود فراخوان‌های لازم اطلاع رسانی می‌شود و در ماه‌های پایانی سال همواره نیازمند حضور موثر و پرشور مردم در تمامی مراکز اهدای خون استان هستیم.

بیشتر بخوانید


او افزود: انتقال خون خراسان رضوی به حضور چشمگیر اهداکنندگان مستمر خون می‌بالد و انتقال خون خراسان رضوی دارای آمار بالایی در اهدای مستمر خون است و رتبه سوم کشوری را داراست و همچنین ۶۰ درصد خون‌های اهدایی از اهداکنندگان مستمر تامین می‌شود.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: تلاش‌های کادر انتقال خون تنها با حضور اهداکنندگان خون از تمامی گروه‌های خونی و در تمام روز‌های سال نتیجه بخش خواهد بود.
 
 سبحانی بیان کرد: اهداکنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز در استان در حال حاضر و همین طور همیشه، ضد عفونی و استریل می‌شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار