سخنگوی نیروی انتظامی درباره آخرین وضعیت پرونده ضرب و شتم خبرنگار و تصویربردار باشگاه خبرنگاران جوان به وسیله متخلفان از قانون توضیحاتی داد.

سردار مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت پرونده ضرب و شتم خبرنگار و گزارشگر باشگاه خبرنگاران جوان به وسیله متخلفان از قانون، اظهار کرد: بعد از این حادثه پلیس سریعا افراد را شناسایی و دستگیر کرد و خودروی آن‌ها توقیف و رسید تحویل خودرو به پارکینگ هم در فضای مجازی منتشر شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این افراد بعد از دستگیری کمتر از ۲۴ ساعت آزاد شدند؟ بیان کرد: وقتی پرونده تشکیل می‌شود، در اختیار سیستم قضایی قرار می‌گیرد و از حوزه اختیارات پلیس خارج است، اینکه افراد بعد از تشکیل پرونده آزاد شدند، ممکن است از طرف مراجع قضایی قرار صادر شده باشد.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه حوزه اختیارات پلیس و مرجع قضایی نباید با یکدیگر تداخل داشته باشد، گفت: پلیس وظیفه دستگیری افراد را برعهده دارد، اینکه بعد از آن برای فرد چه اتفاقی می‌افتد ارتباطی به پلیس ندارد و در حوزه اختیارات مراجع قضایی است.

سردار حاجیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افراد ادعا می‌کردند اقلیت هستند و تبرئه می‌شوند، گفت: اینکه این افراد خبرنگار را مورد ضرب و شتم قرار دادند نمی‌توانند تبرئه شوند، چراکه خبرنگار شاکی است، اما از نظر اینکه شرب خمر داشتند و اقلیت هم بودند قاعده خاص خود را دارد که براساس قانون طی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر راننده‌ای هنگام رانندگی شرب خمر داشته باشد، حتما با او برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.


بیشتر بخوانید


گفتنی است، چند شب گذشته بود که متخلفان از قانون، خبرنگار و گزارشگر باشگاه خبرنگاران جوان را در حین تهیه گزارش از منع تردد شبانه در حضور پلیس کتک زدند.

در حالی که تیم خبری باشگاه خبرنگاران جوان به درخواست پلیس راهور ناجا با آن‌ها همراه شده بودند، از سوی متخلفان قانون مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار