او با تاکید بر تفکر مشابه وزارت صمت در توسعه ریلی ادامه داد: محور دوم نوسازی ناوگان جادهای ریلی و دریایی بود تا هم صنعت کشور و هم ناوگان ما توسعه پیدا کنند. مباحث مختلفی از جمله تنظیم بازار و وظایف شورای عالی هماهنگی ترابری مورد بررسی قرار گرفت.
اسلامی با اشاره دستورات رهبری و ریاست جمهوری گفت: این هفته دهمین جلسه کارگروه ویژه حمل و نقل را برگزار کردیم تا مسائل مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار بگیرد. سهم قطعات تقلبی در بازار بسیار زیاد است و قیمتهای برخی از آنها بسیار غیر قابل قبول است. نظارت بر این قیمتها در محدوده وظایف وزارت صمت نبوده پس این قطعات شناسایی و شناسه گذاری شدند تا با نشان دار شدن آنها را کنترل کنیم. کمبود روغن هم مشکل دیگری بود که با مشارکت وزارت صمت تصمیم به توزیع روغن در پایانهها و کنترل سطح عرضه گرفتیم.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکلات ستاد تنظیم بازار در مساله لجستیک گفت: ما همواره به وزارت صمت تاکید داشتیم که ایجاد قدرت برند و قدرت لجستیک دو بازوی قدرتمند برای شکوفایی اقتصادی است. ما تمام عیار برای ایجاد قدرت لجستیک و توسعه نظام هوشمند در جا به جایی بار اعلام آمادگی می کنیم تا با بهینه سازی قیمت و بهبود جایگاه برند ایرانی اتفاقات بزرگی رقم بزنیم.
او در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح جهش تولید مسکن مجلس گفت: بر اساس آخرین برآوردها نیاز مسکن شهری کشور سالانه ۷۰۰ هزار و نیاز به مسکن روستایی ۲۰۰ هزار است و ما عملکرد حدود ۵۰ درصدی را در سال گذشته تجربه کردیم. افزایش این ظرفیت مستلزم ساز و کارهای زیادی است که میشود هم با قانون و هم با سیاستهای معیشتی ان را تنطیم کرد تا خرید مسکن در توان خرید مردم باشد.
اسلامی با اشاره طرح اقدام ملی مسکن گفت: در آستانه اختتامیه مسکن مهر قرار گرفتیم و بخش باقی مانده تا ماههای آینده به پایان خواهد رسید. در طرح اقدام ملی مسکن هم ۵۰۴ هزار واحد در کشور فعال است و کسانی که واریز وجه کرده باشند پروژههای خود را میشناسند و آن را پیگیری میکنند.
او درباره کوچکی کشتیهای حمل نهادههای دامی بیان کرد: در دریای خزر به دلیل عبور از کانال ولگا حداکثر ۶ هزار تن وزن میتوانند داشته باشند و اگر در سایر موارد هم توجیه اقتصادی برای استفاده از کشتیهای بزرگ وجود نداشته است.
انتهای پیام/