پروژه سیل بند روستای آبگاه شهرستان نیکشهر که مدتی پیش شروع بکار شده بود نیمه تمام رها شده تا همچنان سیل در کمین مردم این روستا باشد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، پیشروی رودخانه فصلی مزن کور به مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی مردم روستای آبگاه ، نگرانی مردم برای رخ داد اتفاقات ناگوار را دو چندان کرده است .

در سال های گذشته با طغیان رودخانه مزن کور تعدادی از زمین های کشاورزی ، منازل مسکونی ، باغات و دام های مردم این روستا دچار خسارت شده اند .

احداث سیل بند سنگی در مکان های پر خطر برای انحراف آب این رودخانه بزرگ مهم ترین راهکار برای جلوگیری از حوادث احتمالی است.

خطر بیخ گوش مردم روستای آبگاه  / سیل بندی که نیمه تمام رها شد

حاتم کدخدا دهیار روستای آبگاه با قدر دانی از پیگیری های بنیاد مسکن شهرستان نیکشهر به خبرنگار ماگفت : بعد از پیگیری های صورت گرفته توسط ریاست اداره بنیاد مسکن ، مقامات محلی و رسانه های شهرستانی و استانی پروژه سیل بند سنگی در امتداد رودخانه مزن کور از محله کهن ردان آغاز شد .

خطر بیخ گوش مردم روستای آبگاه  / سیل بندی که نیمه تمام رها شد

او گفت : در فاز اول این پروژه مهم قرار بود ۲۵۰ متر از این سیل بند احداث شود که متاسفانه با شروع بکار پیمانکار ، پروژه با ۱۵۰ متر کار بصورت ناقص متوقف شده است .

خطر بیخ گوش مردم روستای آبگاه  / سیل بندی که نیمه تمام رها شد

این مقام محلی افزود : ۵۰ متر از مقدار کار شده بدون توری سنگ به حال خود رها شده که با کمترین جریان آب از بین خواهد رفت.

دهیار روستای آبگاه بیان کرد : با توجه به آمادگی بنیاد مسکن شهرستان و پیمانکاران محلی برای انجام این کار ، به دلیل نبود گابیون سیل بند (توری سنگ) این پروژه نیمه تمام مانده است .

کدخدا با ضروری دانستن اتمام این سیل بند تاکید کرد : با توجه حجم زیاد آب رودخانه مزن کور و پیشروی بی سابقه آن طی سال های اخیر در صورت سهل انگاری در اتمام این پروژه مردم خسارت های جبران ناپذیری را متحمل خواهند شد .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار