سرپرست اداره راه وشهرسازی کاشان گفت: برای احیا و مرمت خانه تاریخی محتشمیان و بازآفرینی شهری این بافت تاریخی اقدام می‌شود.

مجتبی آراسته معاون مدیر کل وسرپرست اداره راه وشهرسازی شهرستان ویژه کاشان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: باتوجه به ضرورت حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور با سه ماه پیگیری توانستیم نام خانه تاریخی محتشمیان را در مزایده عمومی فروش املاک و مستغلات شرکت بازآفرینی شهری ایران وارد کنیم.
او گفت: توسعه گردشگری با بهبود زیرساخت‌ها یکی از راهکارهای درآمدزایی پایدار است و خرید این ملک در بافت فرسوده کاشان هم اقدامی است که هم به نفع سرمایه گذار است و هم به رونق گردشگری کمک می کند.
سرپرست اداره راه وشهرسازی کاشان گفت: مزایده عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به نشانی Setadiran.ir و ارسال پیشنهادها و اطلاع از وضع پرونده هم از طریق این سامانه ممکن است.
آراسته افزود: مهلت ارسال پیشنهادها از ساعت ۱۰ روز بیست و هشتم بهمن تا ساعت۱۴:۳۰ نهم اسفند و زمان بازگشایی ساعت۱۰ روز دهم اسفند در تهران و همان ساعت در روز یازدهم اسفند برای استان‌ها است و برنده نهایی نیز دوازدهم اسفند معرفی می‌شود.
خانه محتشمیان «عبدالرزاق خان کاشی» از بناهای دوره زندیه و در محله گذر «آب‌انبار خان» واقع است و ۲۴ شهریور ۹۸ با شماره ۳۲۷۹۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این خانه که دارای ویژگی‌های خاص معماری از قبیل: تقارن، توازن و تناسب چشم‌نوازی در نماهای خانه و دیگر عوامل تزیینی و دارای قدمت و ارزش معماری بیشتری است.
عبدالرزاق خان کاشی حاکم کاشان در دوره زندیه و زمان وقوع زلزله قدرت‌مند و ویران‌گر سال ۱۱۹۲هجری قمری این شهر بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار