رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نگرانی عمده در خصوص ویروس جهش یافته کرونا افزایش گرفتاری میانسالان و جوان تر‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی روز‌های اخیر شاهد افزایش نسبی در شیوع بیماری کرونا در استان هستیم اظهار داشت: افزایش بار مراجعات سرپایی و بیماران مشکوک به کرونا با افزایش آمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان نمود پیدا کرده است.

او افزود: کماکان در استان تفاوتی در رنج سنی مبتلایان به کرونا نسبت به قبل وجود ندارد، اما با توجه به رصد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان‌های پرجمعیت و بزرگ‌تر کشور شیوع بیماری در بین جوان ترها، حتی نوجوانان و میانسالان افزایشی بوده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی عمده‌ترین نگرانی در خصوص ویروس جهش یافته کرونا را ابتلای میانسالان و جوان تر‌ها عنوان و اضافه کرد: این درحالی است که قدرت بیماری زایی و سرایت ویروس جدید نیز بیشتر است.

او ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۸ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۴۲ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

شیرانی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۹ مراجعه کننده بیمارستانی با علائم بالینی مشکوک به بیماری کووید_۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

او افزود: هم اکنون ۱۰۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۶۶ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شیرانی با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_۱۹ در استان گزارش شده است، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۷۶۱ نفر اعلام کرد.

او ادامه داد: هم اکنون ۱۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار