طرح اصلاحات مهاجرتی برای سامان دادن به وضعیت ۱۱ میلیون مهاجر فاقد مدرک هویتی قرار است از سوی دموکرات‌های کنگره رونمایی شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی، دموکرات‌های کنگره قصد دارند این هفته از لایحه اصلاحات مهاجرتی رونمایی کنند.

پیش بینی می‌شود این پیشنهاد شامل چگونگی کسب تابعیت برای ۱۱ میلیون مهاجر فاقد مدرک شناسایی باشد و برنامه اسکان مجدد پناهندگان را گسترش دهد.

 قانون تابعیت سال ۲۰۲۱، اولویت‌های مهاجرتی را نشان می‌دهد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اولین روز کاری خود از آن رونمایی کرد. پیشنهاد وی شامل راهی برای کسب تابعیت برای ۱۱ میلیون مهاجر فاقد مدرک، برنامه اسکان مجدد پناهندگان و گسترش امنیت در مرز‌های جنوبی است. حمایت‌های دیگری نیز مانند رسیدگی به امور پناهندگی در کشور‌های اصلی برای افراد زیر سن قانونی از دیگر موارد این قانون است.

تاکنون تلاش‌های قبلی برای اصلاحات گسترده مهاجرت در دو دولت جمهوری خواه و دموکرات شکست خورده است.

ماریلنا هین کاپی، مدیر اجرایی مرکز ملی مهاجرت ملی گفت: اگر قسمت‌های خاصی از این لایحه به عناصر سازنده تبدیل شود، بسیار خوب و مفید خواهد بود.

سناتور رابرت منندز، دموکرات نیوجرسی هم در این باره اظهار داشت: این طرح قصد دارد که خانواده‌ها را به هم پیوند دهد، افراد بدون مدرک هویتی را شناسایی کند و به دفاع از حقوق بشر بپردازد، این  یک استراتژی امنیتی مرزی است. 

 لیندا تی سانچز  نماینده دموکرات از کالیفرنیا که پیشگام تلاش‌های قانونی در مجلس است  نیز در این باره گفت: بسیاری از مردم به اصلاحات صورت گرفته اعتماد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار