احزاب همیشه زبده‌ترین افراد خود را جهت احراز مسئولیت های مختلف در معرض انتخاب مردم قرار می دهند.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بدون شک یکی از ابعاد گسترده حضور احزاب در جامعه موعد ادوار مختلف انتخابات است؛ از همین رو نیز در تلاش برآمدیم تا بدانیم نقش احزاب در حضور پررنگ مردم به ویژه در این دوره از انتخابات چیست و چگونه نقش خود را به درستی ایفا خواهند کرد؟

حضور پر رنگ احزاب در هر انتخاباتی فواید بسیاری دارد. یکی از این فواید آن است که در نظام حزبی تعداد نامزدهای انتخاباتی کاهش می یابد و نامزدها تنها از طریق حزب معرفی می شوند. این اقدام موجب کاهش هزینه های ناشی از تعدد گزینه‌های انتخاباتی و افزایش قدرت تشخیص مردم می گردد؛ چرا که احزاب بر خلاف افراد در کنار ارائه برنامه دقیق، زبده ترین افراد خود را جهت احراز مسئولیت های مختلف در معرض انتخاب مردم قرار می دهند.

به همین سبب به سراغ برخی از شخصیت‌های جریان اصلاح طلب و اصولگرا رفتیم تا نظر آنها را در این زمینه جویا شویم تا بفهمیم که احزاب چگونه تنور انتخابات را گرم می کنند.

سعید نور محمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که نقش احزاب در به میدان آوردن مردم برای شرکت در انتخابات چیست؟ گفت: به صورت کلی بخواهم بگویم یک پاسخ دارد، اما اگر مشخصا درباره این دوره صحبت کنم یک پاسخ دیگر دارد؛ برای مثال اگر در یک فضای متعادل باشیم که در آن احزاب و گروه‌ها توان رقابت  داشته باشند، مهم‌ترین اقدام احزاب این است که نامزدها و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند و مردم با شنیدن این برنامه‌ها تصمیم بگیرند به آنها رای دهند یا نه.

نقش احزاب در به میدان آوردن مردم برای شرکت در انتخابات چیست؟

او ادامه داد: اما در انتخابات آینده ما با یک موضوع دیگری مواجه هستیم که در ادوار گذشته وجود نداشته و آن هم دلخوری بخش عمده‌ای از مردم به سبب شرایط اقتصادی کشور است که باعث شده مردم به نوعی بی تفاوتی به موضوع انتخابات برسند و این موضوع در نظر سنجی‌ها  هم نمود داشته است. در این شرایط احزاب باید نقش خود را در ایجاد این شرایط پذیرفته و با مردم صادقانه صحبت کنند. معتقدم که به جز این راه، هیچ راه دیگری برای تشویق مردم برای شرکت در انتخابات وجود ندارد.

موضوعی که عیسی چمبر دیگر عضو حزب ندای ایرانیان هم بر آن تاکید داشته و درباره آن گفته است: معتقدم که به عنوان یک حزب در ابتدا وظیفه داریم تا اعتماد اجتماعی که امروز به شدت آسیب دیده را ترمیم کنیم و اگر این اعتماد ایجاد شد می‌توان سنگ بنای سایر مناسبات اجتماعی سیاسی را هم بگذاریم؛ اعتماد اجتماعی یعنی باوری که مردم به نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر دارند.

نقش احزاب در به میدان آوردن مردم برای شرکت در انتخابات چیست؟

او ادامه داد: معتقدم که هر زمان شرایط کشور سخت باشد مطالبه تغییر که مهم‌ترین محرک یک انتخابات است افزایش می‌یابد. در حال حاضر مردم مطالبه تغییر دارند، حال اینکه یک فردی بتواند این مطالبه را با چشم انداز روشن، شفاف و باور پذیر ارائه کند می‌تواند رای و مشارکت مردم را افزایش دهد. معمولا در انتخابات به رویکرد افراد توجه می‌کنند نه اینکه بخواهند جزئیات برنامه افراد را بدانند یا اسامی برایشان مهم باشد. چاره‌ای هم جز این نداریم و الان مردم به دنبال یک رویکرد متفاوت هستند. مثلا الان درباره تورم، بورس و خصوصی سازی و سیاست خارجی هر کسی یک دیدگاه متفاوت باید ارائه کند، وگرنه اگر این دیدگاه متفاوت وجود نداشته باشد روند قبلی طی خواهد شد که تغییر فرد اهمیتی در آن ندارد.

محمد خون چمن دبیرکل حزب جوانان ایران  هم  در این باره گفت: طبعا ابتدا احزاب باید در انتخابات فعال باشند و نامزد خود را ارائه  دهند، اگر نامزد داشته باشند طبیعتا انگیزه برای شرکت در انتخابات دارند و نیروهای خود را در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال می‌کنند و با فعال شدن آنها بستر و امید برای حضور مردمی فراهم خواهد شد. بنابراین نخستین ضرورت این است که احزاب نامزد داشته تا برای حضور در انتخابات و فعال شدن هم انگیزه داشته باشند.

نقش احزاب در به میدان آوردن مردم برای شرکت در انتخابات چیست؟

پس از اینکه نظر اصلاح طلبان را در این باره جویا شدیم حال به سراغ شخصیت‌های جریان مقابل یعنی اصولگرا رفته تا در این باره از آنها هم بپرسیم.

احزاب بر سر برنامه رقابت کنند نه بر سر اسامی

پرویز سروری عضو دوره چهارم شورای شهر تهران درباره نقش احزاب در تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رای گفت: معتقدم که نقشی که برعهده احزاب باید باشد این است که برنامه محور باشند، چرا که امروز مردم و کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و سفره‌شان مدام در حال کوچک‌تر شدن است و  از همین رو به دنبال این هستند که دولتی بر سر کار بیاید که برنامه مشخصی برای برون رفت از مشکلات امروز کشور داشته باشد؛ معتقدم احزاب باید رقابت برنامه‌ای داشته باشند، زیرا اگر احزاب برنامه‌های خود را برای برون رفت از مشکلات کشور اعلام کنند طبیعتا نامزدی هم معرفی خواهند کرد که مصداق روشن برنامه‌هایشان باشد.

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی هم در این باره گفت: معتقدم که مردم از گرانی به حدی گله ندارند که از نابه‌سامانی‌ها آشفته شده‌اند. یکی از اقداماتی که می‌تواند مردم را جذب کند وجود شفاف سازی است. معتقدم که ما می‌توانیم در زمینه گرانی‌ها و هزینه‌های دولت به صورت شفاف با مردم صحبت کنیم. در حال حاضر احزاب و تشکل‌ها باید بتوانند با برنامه‌های واقعی مردم را جذب و به صورت شفاف با مردم صحبت کنند و اگر در جایی هم اشتباه کردند از مردم پوزش بخواهند.

نقش احزاب در به میدان آوردن مردم برای شرکت در انتخابات چیست؟

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی گفت: معتقدم که مسئولان و کسانی که قرار است در انتخابات شرکت کنند در ابتدا باید از مردم دل‌جویی کرده و از آنها عذر خواهی کنند، نه اینکه تمام اشتباهات را گردن مردم بیندازند. برای مثال در موضوع کرونا شاهدیم که تمام فشارها بر دوش مردم است. احزاب در خوش بینانه ترین حالت صرفا حدود بیست درصد اثرگذار هستند که یکی از اقدامات‌شان هم می‌تواند نقد مدیریت فعلی باشد و به مردم دلداری دهند و به صورت منطقی ایرادات کشور را بازگو کرده و شرایط امروز را توضیح دهند؛ برای مثال هرگز به مردم درباره آثار تحریم نگفته اند. همچنین باید دستاوردها را هم ذکر کنند و نباید صرفا بر روی معضلات کشور تاکید شود.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی هم با گلایه از جریان اصلاح طلب، در این باره گفت: احزاب باید مسیر را به مردم نشان دهند و مسئولیت را هم برعهده بگیرند، در حالی که شاهدید الان اصلاح طلبان مسئولیت ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم را برعهده نمی‌گیرند، در حالی که خودشان تَکرار کردند و حتی در نیمه راه هم گفته بودند که دولت باید بار را بر زمین گذاشته و استعفا دهد، زیرا با ادامه دادن باعث می‌شود که هواداران جریان اصلاح طلب مشکل دار شوند.

نقش احزاب در به میدان آوردن مردم برای شرکت در انتخابات چیست؟

او ادامه داد: شانه خالی کردن احزاب از مسئولیت‌ها امر پسندیده‌ای نیست و احزاب حتما باید با دقت نامزدها را معرفی کرده و مسئولیت مسائلی هم که پیش می‌آید را برعهده بگیرند، زیرا اگر غیر از این باشد مردم دچار مشکل خواهند شد. علاوه بر این احزاب باید به مردم در انتخاب نامزدها مشاوره دهند و در زمانی که نامزدشان مسئولیتی بر دوش دارد از نقد اقدامات منفی او نیز غافل نشوند، اما اینکه بگویند به این دلیل که از جریان ماست نباید نقدی به عملکردش داشت باعث بروز بی اعتمادی در مردم خواهد شد.

احزاب و تشکل‌ها در دهه‌های اخیر تاثیر فراوانی در چگونگی شکل‌گیری نظام‌های انتخاباتی داشته‌اند. بر این اساس بررسی تاثیر مثبت و منفی این گروه‌ها بر نحوه برگزاری انتخابات در سال ۱۴۰۰ و انتخاب مدیران تصمیم‌ساز و اجرایی و تعیین ساختارهای اجتماعی جوامع ضروری به نظر می‌رسد. حال باید دید که در انتخابات پیش رو احزاب و تشکل‌ها چگونه مردم را به پاس صندوق‌های رای آورده و کدام جریان موفقیت بیشتری در این موضوع کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
فقط امام زمان... تاکی می خواهید بفهمید تخت قدرت انسان نجیب و خودساخته می خواهد نه خود باخته و مال جمع کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
روز نخست بیعت امیر المؤمنین (ع) در مسجد پیامبر (ص)
«هان، بدانید که اوضاع و احوال جامعه شما به همان گونه ای بازگشته است که در روز بعثت پیامبر بود . سوگند به آن که او را برانگیخت تا حق را بگستراند و برقرار سازد، باید سخت زیر و رو و آزموده شوید . سپس بیخته و از هم جدا گردید و بر هم زده شوید; چنان که کفگیر در ته دیگ طعام زنند; بدان سان که هر که پایین افتاده فرا رود و هر که فرا رفته به زیر آید . باید پیش افتادگانی که عقب مانده اند، پیش افتند و پس افتادگانی که به ناروا سبقت جسته و برتر شده اند، به عقب کشانده شوند . به خدا سوگند، نه به اندازه سر سوزنی حقیقت را پنهان کردم و نه هیچ نوع دروغی گفتم .»
مشکل ما دوری از قرآن است،وسلام
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۰:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
کسی به درد ریاست جمهوری میخوره که کارنامه موفق و برنامه مدون داشته باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مسخره مردم نکنید یه سفره پهن هست فقط نفراتش جابجا می شود، انگار مملکت مال خودشون هست.
Iran (Islamic Republic of)
کربلا
۲۲:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
به عنوان یه جوان بسیجی خواهان این هستم ریس جمهور برای اسلامی تر کردن کشور قدم بردارد
Iran (Islamic Republic of)
علی سینا صالحی
۲۲:۲۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
نه چپ گرا نه راست گرا فقط فقط مستقل مثل شهید رجایی
Iran (Islamic Republic of)
اکبر علی
۲۲:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
نصف مشکلات امروز کشور به خاطر بی حجابی است.
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۲۲:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
اصلاح حجاب امروزه از نان شب واجب تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رییس جمهور را حزب ها معرفی میکنن و مردم رای میدن ،،،ولی اگر رییس جمهوری منافع حزبش را به منافع ایران و ملت ترجیح دهد ، خائن و وطن فروش است و باید محاکمه شود
Iran (Islamic Republic of)
سلیم
۲۲:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریس جمهور باید برای حجاب زنان قدم بردارد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریس جمهور باید اسلامی باشد بر طبق قرآن کشور را اداره کند برای حجاب صحیح قدم بردارد
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۲۲:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریس جمهور بعدی باید برای فیلتر فضاهای مجازی قدم بردارد
Iran (Islamic Republic of)
سید محمدی
۲۲:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریس جمهور یاید از حق اسلام دفاع کند نه راه آزادی و بی بند وباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
اسلام و آزادی مشروع. حقوق شهروندی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریس جمهور باید اول از ملت های اسلامی حمایت سپس ملت ایران ‌.
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۲۲:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریس جمهور باید در راه اسلام فقط قدم بزدارد
Canada
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
سعی کنید .مطالب را خلاصه کنید و فقط اصل مطلب را بنویسید
احزاب متاسفانه تا بحال منافع وطن را در نظر نگرفته اند
فقط منافع شخصی و حزبی را مورد نظرشون بوده و بس
شفاف عمل نکرده اند
به اینخاطر شایعات در موردشون بوجود امده
بزرگترین مشکل عدم شفاف سازی ایست
باید از مجلس شروع شود
Iran (Islamic Republic of)
اکبر نجفی
۲۲:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریس جمهور باید برای دفاع از حق ملت های اسلامی قدم بردارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
هیچکدام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
باید به افراد دارای هویت کشورهای اسلامی دیگر هم شانس داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۱:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
به نظر من ریس جمهور نباید ایرانی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریس جمهور نباید حتما ایرانی باشد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریس جمهور باید از یه کشور اسلامی همسایه انتخاب شود
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
چه سوالی! یک حزب وان جمهوری حزب اسلام در پیروی از ولایت. بقیه حزب ها فقط تفاله هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
بهترین رئیس جمهور «شهدا» هستند چون از جون و دل برای همه‌ی ما مایه گذاشتند.
رئیس جمهور باید بداند که جمهور و ریاست چیست!
الله اکبر،
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
قطعا مستقل رئیس جمهور حزی میشه همینی که الان هست لی رئیس جمهور مستقل مجبره به مردم تکیه کنه و همینم باعث میشه که کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل
۲۰:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ما دئیس جمهور جوان انقلابی می خوایم که برای خدمت مردم حاضر باشه و رضای خدا نه رانت و رفیق
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نژاد✌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریس جمهور با خانواده مختلس مثل همیشه بهترین است ...... مختلسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ریسجمهور مستقل و جوان و انقلابی و کار آمد مث سعید محمد ناجی کشور میتواند باشد فقط
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
تا زمانی که به عقاید و نظرات مردم احترام نگذاریم نمیتوان انتظار مشارکت داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مستقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط دکتر احمدی نژاد... خدا بیامرزه پدر مادرشو که همچین فرزندی تربیت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
کاملا درسته حق باشماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ما درانتخابات با تمام قدرت شرکت می کنیم حتی اگر هیچ کس کاندید نباشد وحتی اگر از گرسنگی وبدبختی بمیریم زیرا کشور و وطن خود را دوست داریم ومثل برخی ها بخاطر یک اخم به خارج نمی پریم و عینک گلابی نمی زنیم وسلف مریخی نمی گیریم وطن یا پاره تن وطن یعنی جان وتن چطوری به وطن پشت پشت کنیم دنیا بالا وپایین دارد همه اینها می گذرد وما روزی میهمان دائمی قبرها می شویم باید هرکس را که شایسته تشخیص دادیم به او رای بدهیم حتی با تشخیص ناکافی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
از سهم خواهان قدرت پرسیدند :چرانمی گذارید یک فرد مستقل کاندید شود؟گفتند:نفس کشیدن سیاسی تا 10 سال دیگر ممنوع چون مشکل اقتصادی داریم وسیاستمدار نمی تواند مشکل اقتصادی را حل کند! شما فقط به مسائل اقتصادی تمرکز کنید ما خودمان می دانیم چه کسی رییس جمهور شود حواس مردم را از مسائل اقثصادی پر ت نکنید فعل حرام است !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جمهور فقط انقلابی و ولایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جمهور فقط مردمی باشه همه چیز حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
نه چپ گرا نه راست گرا فقط فقط مستقل مثل شهید رجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
هر کی هم بیاد همین آش و همین کاسه
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۶:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ستاری ،سردار محمد و آذری جهرمی مثلث جوان‌گرایی و تلاش و باهوشی را در خود دارند .
هر یک از این سه نفر به گمان من میتواند ایران ما را به رده های برتر جهان برساند .
ستاری ایرانی نوین و پیشرفته و قدرتمند و بی نیاز را میسازد .
سردارمحمد ایرانی قوی و توانمند و نوین میسازد.
آذری جهرمی ایرانی پیشرفته و قوی میسازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط محمود کبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
همین مخالفان به دولت‌هایی رای میدهند که فقط تماشاگرند.
آنهم تماشاگر دست غرب و یا دست شرق.
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۲۲:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط اسم آذر جهرمی رو نیار میشه بگی این آقا چکار کرده گوشی 500هزارتومنی شده8میلیون چکار کرده این آقا
Iran (Islamic Republic of)
کارمند مظلوم پست
۱۶:۱۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ایران اسلامی نیازمند ریس جمهوری باهوش و دانا و سیاستمدار و اقتصاددان نخبه و زرنگ و پرتلاش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
بله ایران امیرکبیر می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
تنها و تنها ریس جمهور مستقل میتواند این کشور را به اوج برساند.
ایران به ریسی باهوش و جوان و توانمند و زبده و پر تلاش نیاز دارد.
ریس جمهوری که هدفش تنها پیشرفت کشورش باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
زیر ساخت های سیاست در مملکت وجود ندارد یعنی : اولا":ما در مملکت احزاب دائمی فعال نداریم مثل بازار روز است جمعه بازار احزاب کاغذی وفصلی اون هم در بین دولت مردا ن ودورهمی های اونها درست شده نه مثل احزاب ریشه وپایه مردمی ،پس انتخابات حزبی نداریم ثانیا"در طی این 42 سال افراد بودند که توسط سهامداران قدرت به مردم تحمیل وبه اصطلاح انتخاب شدند والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
زیر ساخت سیاسی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مملکت ما را خدا اداره می کنه.رئیس جمهور فقط یک دلخوشی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
علت ها خط قرمز حاشیه نشینان است ومردم فقط حق دارند راجع به انچه سر سفره است حرف بزنند نه آنچه در آشپزخانه واینکه کی وچی می پزند وبه آنها می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
من مامانم غذا می پزه هرچی هم خواست میگم شام چی داریم میگه غذا.باهر طرز تفکری این بار حواسمون رو جمع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
دعوای ما بر سر معلول هاست نه علت ها
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
#احمدی نژاد عشقه والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا تورم افسار گسیخته از همین موقع شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
حزبی دیگر جواب نخواهد داد این دفعه مستقل جواب خواهدداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط انقلابی و جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط مردمی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
بنظرم رئیس جمهور خوب باید علاوه براینکه سیاست مدار، سخن ور، صادق و راستگو، انتقادپذیر، مسئولیت پذیر، شجاع و .. باشه، باید بدور از حزب و جناه و حزب بازی و .. باشه و توانایی و قدرت این رو داشته باشه تمام افراد کارآمد و کاربلد رو از عضو هر حزب یا جناهی که هستند جمع و در کنار هم قرار بده و برای پیشرفت کشور ازشون استفاده کنه. بنظرم بهتره که رئیس جمهور آینده و دولتش بجای تخریب دولت های قبلی و پررنگ نشون دادن اشتباهات دولتهای قبل، از اشتباهات و خطاهای اونها درس بگیره و تمرکزشون رو روی آبادانی و رفاه بیشتر کشور و مردم بذاره... امیدوارم یادشون نره که از کجا به این مسئولیت بزرگ می رسند. امیدوارم رئیس جمهور آینده مردمی تر باشه و اگر اشتباهی مرتکب شد، ان رو بپذیرد و در سدد رفع آن باشد نه اینکه کارهای مثبتش رو اونقدر بزرگ کنه که اشتباهاتش در سایه قرار بگیرند. خلاصه اینکه دولت و رئیس جمهوری خوبه که مردم ازش به خوبی یاد کنند."مشک آن است که خود ببوید، نه آن که عطار بگوید."
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط احمدی نژاد نه چپ نه راست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رییس جمهور آینده باید از قشر ضعیف و کارگر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مستقل.. مستقل. هواد ر کسی یا حزبی هم نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جمهوری که اجازه خیلی از اقدامات بهش داده نشه هیچ فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
همه اجازه ای داره
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین کرباسی
۲۱:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
عمو شما مثل اینکه تا خرخره اصلاح طلبی بیش ترین اختیاراتی که در طول تاریخ انقلاب به رئیس جمهور داده شده همین شیخ حسن بوده
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۱۲:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
نه چپ نه راست
این کشور در مقطع کنونی رئیس جمهوری مانند حاج قاسم میخواهد
دلسوز . مردمی . مخلص . خدا ترس . با ایمان . میهن پرست . با انگیزه . شجاع . قاطع . پاکدست . با سواد . مطیع قانون . همسو با رهبر و با سیاست
بعبارتی انقلابی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز، ای کاش کسی مثل تو می شد رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
اگر سیستم اقتصادی کشور درست بشه هر کسی که تو سیستم درست کار بکنه میتونه باعث پیشرفت بشه باید رانت از بین بره پول به سمت تولید هدایت بشه کارای غیر تولیدی مالیات سنگین بخوره چرخه فروش دلار از بین بره ودلار صرفا برای واردات کالای اساسی خرج بشه . مردم کشور من فقیر شدن کارگر پیش زن وبچش شرمندست نمیتونه زندگیشو بچرخونه رییس جمهور که بتونه اینکارا بکنه رییس جمهور مطلوب خواهد بود چه مستقل چه غیر مستقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
به جان خودم ۹۹٪اینایی که کامنت میزارن فقط تیتر رو خوندن متن رو نخوندن. ملت حال ندارن متن بخونند توقع دارن رئیس‌جمهورشون باهمت باشه.مشکل ریاست‌جمهوری نیست برا نفوذ مویرگی تو شورای شهر نقشه کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
با قاطعیت صددرصد معلوم شد تو مان رو کامل‌خوندی

تو خوبی بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
تو یه ریاضیدان نابغه هستی.حیف شدی فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
به نظرمن،اگه ما رئیس جمهور نداشته باشیم،خیلی بهتره،چون قراره سال به سال همه چی گرون بشه وزندگی برمردم سخت تروسخت تر بشه،بااین شرایط مادیگه رئیس جمهورنیازنداریم،واینجوری گرونی هاهم تقصیرکسی نمیوفته.
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۱:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
هیچکدوم، فقط رییس جمهور دلسوز و با ایمان و کاردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
شهید رجایی ها و احمدی نژاد به درد مملکت و ملت می خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
جواب سوال شما اینه، کسی که به فکر عزت و پیشرفت کشور باشه و از قدرت مدیریتی خوبی بهرمند باشه و انقلابی فکر کنه و انقلابی عمل کنه نه کسی که ادای بلد بودن رو در بیاره و به خاطر تفکرات غربی خودش مانع پیشرفت کشور بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مثلا شماهایی که منفی دادید با کدوم قسمت این جواب مشکل دارید ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
انقلابی و حرف شنو از رهبر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مجلس انقلابی با نام انقلابی آمد و رای مردم را با این نام جمع کرد عملا نوکر 4 درصدی ها شد
و فقط برای آنها حق حیات قائل است
و به همین سبب اختلاف 7 برابری کف و سقف حقوق را 15 برابر کرد
لطف دیگر از انقلابی بودن حرف نزن چون عکس آن در می آید
رئیس جمهور باید نخبه باشد مثل احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جمهور باید از دل مردم بیرون آمده باشه نه 40 سال در تهران با بهترین امکانات زندگی کرده باشه
Mauritius
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فرق نداره کی باشه.رییس جمهورا همشون گفتن ما هیچ کاره ایم.به نظر من یه بار رییس جمهور انتخاب نکنیم اونی که کاره ای هست بیاد ببینیم چه گلی به سرمون میزنه.اصلاحطلبش رو دیدیم ،اصولگراشم دیدیم،نوبتی هم باشه نوبت رییس جمهور سپاهیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رییس جمهور باید ایجوری باشه:
1-برنامه هاشو بیان کنه و بگوید در چه بازه زمانی حل خواهد کرد
2-از ظرفیت استانها استفاده کنه و هسته های مردمی بسازه تا مردم بتوانند مشکلاتشون را حل کنند و ناظر وحامی باشه
3-ضد فساد باشه به این صورت که حتی چند تیلیارد دلار هم رشوه نگیره
4-فامیل بازی نکنه
5-افراد فاسد داخلی دولت را پاکسازی کنه
6-عادل باشه
7-متعادل باشه نه اینکه یا مثل احمدی نژاد بگه سازمان ملل کاغذ پارست که بیچارمون کنه نه مثل روحانی اینقدر باج بده که باز تحریم بشیم
8-دانشگاهی نباشه ما همه بدبختیمون از این استادای دانشگاه که سالها مقاله دادند و کار عملی بلد نیستند
9-صادق باشه، نگه من این کار را می کنم و نتونه بکنه
10-مسئولیت پذیر باشه و افرادی که میپیچونند را سریع برکنار کنه
11-به جای ناله که آمریکا جنایت میکنه مردانه حقوق ما را از نهادهای بین المللی بگیره و این یعنی دیپلمات کارکشته بفرسته و نه عده ای را برای اروپا گردی به عنوان سفیر و کارمند سفارت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نژاد نیاد مشارکت حداقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
احسنت فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۱۰:۴۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
باسلام فقط انقلابی خدا ترس.
Russian Federation
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
تا دولت پنهان وجود دارد رئیس جمهور هیچکاره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
اگر رئیس دولت نخبه باشد دولت سایه را آنچنان زمین گیر می کند که نتواند دخالت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رئیسی یاور مظلومان و مستضعفان ایران و مبارز خستگی ناپذیر بهترین گزینه هستش و مطمئن باشید رای میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
نه مستقل نه حزبی
فقط یه انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
..........
۱۰:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
خدا خیرت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
گل گفتی حاجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
درستش همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
اون یارویی که میگفت (تکرار میکنم به فلانی رای بدید) ببریدش اول بازار تنها ولش کنید ببینید سالم میاد بيرون یا نه.اینم نتیجه حزب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جمهور مدیر و مدبر, مستقل و وطن دوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
دکتر محمود امیرکبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مستقل مستلا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جمهور عملگرا یعنی به وعده های خودش عمل کنه

البته نه که رئیس جمهور قبل از واگرازی قدرت سنگ اندازی کنه

برا رئیس جدید که بگه دولت من خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
من فقط خودمو قبول دارم رئیس جمهور بشم ،و اگر شدم اولین کاری که میکنم ،تمام قانون اساسی رو لغو میکنم و دوباره از نو و بسیار شفاف و واضح و کلی و خلاصه مینویسم.مجلس رو هم منحل میکنم بعد خودم میشم همه کاره ،وقتی رئیس جمهور توی یه کشور حضور داره و با این همه وسایل ارتباطی و حمل و نقل چه نیازی به نماینده هست.مردم باید مستقیم و بدون واسطه با رئیس جمهور در ارتباط باشند.رئیس جمهور باید عقل و درایت داشته باشد اگر سواد هم نداشت مهم نیست مهم عقل است ،تصمیم های درست و مهم را رئیس جمهور میگیرد و عمل به اون تصمیم ها با نخبگان و باسوادان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
اوکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
و من فقط محمود
چون پست ریاست جمهوری بسیار مهم است باید فقط نخبگان رئیس جمهور شوند
البته اشتباه نشود که به بهانه نخبه نبود همه نخبگان را کنار بزنند
بلکه باید در تایید صلاحیت ها همه نخبگان تایید صلاحیت شوند مگر کسانی که دشمنی آشکاری با اسلام دارند و البته اون هم باید اثبات شده باشد نه برچسب
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۰:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
زبده ترین را تا حالا تجربه نکرده آیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج و الظهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جمهور باید مستقل و به دور از یه گروه خاص باشه ،باید مردمی باشه و حداقل مشکلات مردم را در یه دوره ای از زندگی اش باید تجربه کرده باشد تا مشکلات مردم را درک کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مستقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فرد باید دلسوز و آگاه باشد وگرنه در کشورهای اروپایی هم پادشاه هست هم نخست وزیر و هم رئیس مجموع و همه این کشور ها پیشرو هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
حزب کیلویی چند
ایشالا این بار به اون رشد سیاسی رسیده باشیم که به آزادی ماهواره و مزاکره با کدخدا...رای ندهیم هرچند قانع کردن مردم تا بیان رای بدهند خودش پرژه ایست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
احزاب به درد نمی خوره همه دیدیم
رییس‌جمهور فقط مستقل خدا ترس
Iran (Islamic Republic of)
الله اکبر
۰۹:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
به حرف رهبر گوش بدیدحتی اگه سیاستش رو متوجه نمی‌شوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
لازمه اجرا داشتن و هر عملی داشتن هوش و عقل و دانایی و فهم است ،همه انسانها نیازمند مشورتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
عجب موجودی هستی دین ما حتی پذیرش دین را وقتی ارزشمند می داند که با تحقیق به آن رسید باشی نه کورکورانه آن را پذیرفته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
هیچ کدوم
رییس جمهورآدم بودن برای مملکت مفیده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رییس جمهور فقد انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
انقلابی فقط درسته
انقلابی جان اون فقط نه فقد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
احزاب دقیقه نودی وسر کاری
گرونی پرتقال خونی ونارنگی
سفره خالی مردم ،شب عیدی

مزاکره با کری
ننگ براین مدیریت برجامی
میدونم منتشر نمی کنید ولی حدقل حرفمو زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس*
۰۸:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مملکت باید دست یک نفر باشه اون هم ولی فقیه
با یک نگاه به کشورهای اطراف خود میبینیم کشورهایی که توسط یک نفر اداره میشوند خیلی پیشرفته تر و مردمش در اسایش هستند تا کشورهایی که بصورت های گوناگون اداره میشوند
دینار کویت حدودا 80هزارتومان
ریال عمان 60هزار تومان
ریال قطر 60 هزار تومان
حالا دیگر همسایگان با نظام پارلمانی یا ریاست جمهوری
لیر ترکیه با حذف 6 صفر وا مصیبت
پاکستان ...
افغانستان ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
این کشورهای که اینجا نوشته شده ماله حاشیه خلیج فارس اینها جمعیت شون خیلی کم هست بنابراین با فروش نفت که بدترین کاره میتونن بیشترین مردمشون رو پولدار بکنن اما مثلاً اقتصاد به جمعیت هم ربط داره اگر اقتصاد چین برای ایران بشود همه مردم ایران پولدار میشوند چون جمعیت چین یک میلیارد و جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
خخخخخخ چه تحلیلی پول نفت نفت!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
انقلابی
۰۸:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
فقط به افراد انقلابی رای بدهید. انقلابی. انقلابی یعنی تقوا دارد، دین دارد، تبری دارد، گوش به فرمان رهبری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
احسنت به شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مشکل حزبی بودن نیست احزاب زمانی موثرند که در جهت رفع مشکلات و در حفظ انسجام و خدمت به ملت و برای زنده نگه داشتن دین و حفظ کشور قدم بردارند . مشکل کشور ما تفکر غیر دینی وملی بعضی از افراد است که تفکر دینی و ملی نداشته و گرایششان بک کشورهای دیگر بده و خدمتگذار دشمن هستند تا کشور و فاقد تفکر و عرق دینی و ملی هستند و هر بلایی که سر کشور بیاورند محاکمه و باز خواست نمی شوند یعنی در اصل قوانین کشور در بعضی موارد اصلاً اجرا نمی شود و بی عدالتی در حال رونق است . تعدد احزاب باعث افزایش دیدها و نگرشها و نفاق و تفرقه می شود و قوانین موجود در کشور در مورد احزاب ناقص است هر حزبی بدون توجه به مسائل ملی در جهت خواست مجموعه خود فکر و عمل می کند در صورتیکه احزاب کشور مانند آمریکای جهانخوار که دشمن بشریت است از منافع ملی حق عدول ندارند . یعنی نه چنین خواستی دارند و نه جرأت خیانت به کشور و حکومت .ایران اسلامی نیاز به افراد دینی و انقلابی و فهیم و دلسوز و واقعاً ایرانی معتقد و مبتکر و خوش فکر دارد نه انسانهای ترسوی نوکر صفت و سست ایمان مغرور و بی سواد وفاقد قدرت تحلیل و منطق همه چیز با مصلحت درست نمی شود تا قاطعیت در دفاع از حقوق ملت و ایجاد نظم و انظباط و تمکین از قوانین نباشد نه حزبی نیاز است و نه کشور ی برای زندگی کردن نیست
Iran (Islamic Republic of)
زین العابدین قوجالی
۰۸:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
هیچ کدام فقط احمدی‌نژاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
احمد نژاد دوسال اخش رو خراب کرد هنوز هم دیگه کلا خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ایرانی
۱۰:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رئیسی یاور مظلومان و مستضعفان ایران و مبارز خستگی ناپذیر بهترین گزینه هستش و مطمئن باشید رای میاره
مردم باورش کردن احمدی نژاد متاسفانه محبوبیتش رو از دست داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
دوسال اجازه ندادید احمدی نژاد کارکنه
ولی بقیه هیچ هنری نداشتند و اگه 40 رئیس جمهور می بودند بازهم هیچ کار مثبتی نمی تونستند انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
باشه
United States of America
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
کلا ریاست جمهوری باید حذف بشه وجاش سیستم نخست وزیری بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
چرت نگو ما رییس جمهور داریم این بلاه سرمون آمده وای با حال روزی که رئیس جمهور نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
بستگی به این داره که اولویت و ارجحیت با کدام باشه مصالح مملکت بخوایت یا مصالح حزب و گروه با حزب باشه که مملکتو فدای منافع خودش میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جمهوری که این احزاب فعلی را نابود کند یعنی لت و پار خوبه
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۰۸:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
کلا هیچ کدوم ریاست جمهوری ب درد این مملکت نمیخوره فقط ی عده میان مردمو بازی میدن همون رهبری واسه این مملکت کافیه دیگه ن مجلس ن قوه قضائیه هم نميتونن باهاشون مخالفت کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
بعد اون موقع پهلوی پرست های میگن ایران دیکتاتوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
پس چرا انقلاب کردی خون این همه ایرانی رو ریختی پهلوی چش بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
حالم دیگه از اصلاحات واحزاب بهم میخوره مستقل پاک دست ..تا کی کشور را مثل آمریکا دست چند حزب بی کفایت بدهیم شورای نگهبان یک بار برای همیشه با خط قرمز دوجناح را رد کند
Iran (Islamic Republic of)
mehrdad
۰۷:۴۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
به نظر من مملکت ما چندین قانون سفت و سخت در صلاحیت کاندیدای ریاست‌جمهوری جمهوری کم دارد و نکته بعدی که خیلی مهم هست نداشتن یک برنامه ی چشم انداز ۱۰۰ ساله یا بلند مدت هست چرا؟ چون هر حزبی میاد به فکر اهداف خودشون و تخریب حزب های مخالف هست و مردم این وسط نابود شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
هیچ کدام
Iran (Islamic Republic of)
احمدعبدی
۰۷:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب و تبریک ایام ولادت مولی الموحدین باستحضار برسانم که مردم دوست دارنداسمی از احزاب نباشد باید سعی کنیم یک دولت جوان ،انقلابی وولایی و استکبار ستیز و درون گرا سر کار بیاید که تمام نگرش و هم ،وغم او به داشت های داخلی باشد و با عطسه های دشمن تعادل کابینه اش بهم نریزد و در حوادث غیر مترقبه اولین نفر آستین بالا زند و یا در کمک به بحران ها و سفره مردم اینقدر بروز باشد که همه چیز را خود رصد کند نه با بازدید ها و گزارشات دروغین بودجه را بندد کاملا به قانون تمکین کند که دشمن روزنه برای سوء استفاده نداشته باشد مردم به اون حدی رسیدند که نیاز به این همه هزینه تبلیغاتی نباشد مردم خوب تصمیم می گیرند خراسان رضوی تربت حیدریه
Netherlands
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
همه میدونن ریس جمهور هیچکاره ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
هرچی میکشیم از همین حزب و حزب بازیه ما انقلاب نکردیم که مملکت و از شاه بگیریم بدیم به احزاب مملکت باید دست مردم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
هیچکدام فقط و فقط رهبر
۱۲
آخرین اخبار