عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در اصلاحیه لایحه بودجه، تعامل دولت با مجلس صورت گرفته و ۴۰ درصد نگرانی نمایندگان برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص جزئیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: در اصلاحیه ای که دوباره از سوی دولت به مجلس ارائه شد، دو اتفاق خوب افتاد که مهمترین آن تعامل دولت و همراستا شدن با مجلس بود.

او ادامه داد: همچنین در اصلاح اعداد و ارقام هم اتفاقات خوبی افتاده و دولت در این اصلاحیه ۳۰ تا ۴۰ درصد دغدغه‌های نمایندگان را برطرف کرده است.

زنگنه  تاکید کرد: یکی از نکات مثبت، تغییر ادبیات دولت بود و به نظر من نباید با الفاظ و اعداد بازی کنیم.

این نماینده مجلس گفت: مجلس در اصلاحاتی که انجام داد ارقام را افزایش نداد، بلکه فقط شفاف سازی کرد.

زنگنه تصریح کرد: یکی از اصلاحات بودجه کاهش وابستگی آن به نفت است و افزایش سهم منابع مالیاتی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به دغدغه‌های مجلس در خصوص ارز ترجیحی گفت: ما معتقدیم اگر مردم تاثیر ارز ۴۲۰۰ تومانی را دیده اند باید بماند در غیر این صورت  باید حذف شود.

زنگنه افزود: دولت برای تامین نظر مجلس، موظف شده که ظرف ۶ ماه ارز ترجیحی را به ارز نیمایی برساند که این همان خواسته دولت بود.

او بیان کرد: کمیسیون تلفیق از امروز بعد از ظهر کار را بر روی بودجه شروع کرده و قرار شده تا جمعه آن را تمام کند و کار بررسی جزئیات لایحه در صحن از یکشنبه شروع می شود.

تلاش دولت برای افزایش درآمد مالیاتی و کاهش وابستگی به نفت

در ادامه برنامه لاهوتی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با ابراز خشنودی از تصویب کلیات بودجه گفت: دغدغه دولت و مجلس، تامین معیشت و رفاه مردم است.

او با اشاره به افزایش سهم مالیات در بودجه بیان کرد: دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان به سقف درآمدهای مالیاتی اضافه کرد که نشان می‌دهد اراده دولت افزایش سهم مالیات در بودجه و کاهش سهم نفت است.

این مقام مسئول گفت: دولت هم معتقد است که ۲ نرخی بودن ارز آسیب‌هایی دارد، اما به این نکته هم باید توجه داشت ۴۲ میلیارد دلار پیش بینی ورودی کالا است که فقط ۸ میلیارد دلار آن کالا‌های اساسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار