بویری با اشاره به وضعیت آبی کرونایی در هندیجان گفت: با وضعیت قرمز فاصله‌ای نداریم، به همین دلیل نظارت بر اصناف باید افزایش یابد.

علی بویری فرماندار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه شورای سلامت و ستاد طرح حاج قاسم سلیمانی با حضور داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان، بخشداران، مدیران ادارات و سایر اعضای این ستاد گفت: در حالیکه ۹ شهر خوزستان قرمز هستند، وضعیت هندیجان به سرعت از آبی به زرد تغییر پیدا کرد.

او افزود: وقتی در یک شبانه روز بیش از ۳۰ مورد تست مثبت کرونا شناسایی می‌شود، یعنی با قرمز شدن شهرستان فاصله چندانی نداریم، به همین دلیل شبکه بهداشت و درمان باید در کنار بسیج و سایر ارگان‌ها کار رهگیری و شناسایی موارد مثبت را همانند گذشته با جدیت انجام دهد.

بویری اظهار داشت: از همه ظرفیت‌های شهرستان استفاده می‌کنیم و با هماهنگی، در کنار هم بودن و مسولیت پذیری، تلاش خواهیم کرد نقاط ضعفی که سبب انتقال بیماری می‌شوند را رفع نماییم و اجازه ندهیم بیماری کرونا بر ما غلبه کند و مردم بیش از این در دام این بیماری گرفتار شوند.

فرماندار هندیجان بیان کرد: مدیران دستگاه‌هایی که اهمال می‌کنند، جایی در این شهرستان ندارند، با افراد خاطی اعم از ادارات، بانک ها، اصناف و ارگان‌ها که شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکنند با جدیت برخورد خواهیم کرد و به حوزه قضایی معرفی خواهند شد، ضمن اینکه نظارت بر مراجعان نیز باید دقیق و کامل انجام شود و به هیچ وجه به افراد بدون ماسک نباید خدمات ارائه شود.

نماینده دولت در هندیجان ادامه داد: اگر اصناف می‌خواهند فعالیت داشته باشند، باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و در صورتیکه بی توجهی‌ها ادامه دهند، بازار آن صنف یا اصناف خاطی را تعطیل خواهیم کرد. البته هم اکنون غیر از پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری هیچ اقدام موثر دیگری وجود ندارد و در صورت نیاز برای حفظ سلامت مردم هر نوع قرنطینه‌ای که لازم باشد اجرا می‌کنیم.

بویری خاموشی شبانه پارک ها، تعطیلی آرامستان ها، بستن تفرجگاه‌های اطراف شهر از جمله؛ دهنو، نصب بنر‌های کرونا در بیلبورد‌های سطح شهر، انجام تست کرونا برای افراد ورودی به بندر سجافی، ممنوعیت برگزاری مراسم ختم و عزاداری در حسینیه‌ها و مساجد، ممنوعیت هرگونه تجمعی در حین مراسم تدفین، ممنوعیت توزیع اقلام دولتی جهت ممانعت از ایجاد تجمع، تعطیلی همه اماکن عرضه قلیان و نصب بنر هشدار کرونا در سردر ادارات و دهیاری‌ها از دیگر راهکاری‌ها جلوگیری از شیوع بیش از پیش کرونا ویروس عنوان کرد.

داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز آمار کامل و جامعی در مورد وضعیت کرونا در شهرستان گفت: در طرح حاج قاسم سلیمانی و طی چند هفته گذشته حدود ۳ هزار بازدید صورت گرفت که حدود ۹۰۰ تست تشخیص سریع کرونا و تست pcr انجام شده و موارد مثبت شناسایی شده به سرعت در حال افزایش است.

او با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۹۰ مورد صنف متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی و ۴۱ مورد پلمب شده اند، افزود: ادارات تامین اجتماعی، ثبت احوال، مخابرات و بانک‌های کشاورزی و سپه جدید بهترین ادارات به لحاظ رعایت قوانین بهداشتی و جایگاه‌های سوخت بنزین و گاز و کارخانه آسفالت ضعیف‌ترین ارگان‌ها در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله کرونا بودند.

رئیسی اظهار داشت: رعایت نکردن مراجعان به دفاتر پیشخوان دولت، تفرجگاه‌های اطراف شهر از جمله دهنو، افزایش مبتلایان در شاغلان بخش کالای خانگی، تجمع‌های خانوادگی، تجمع در آرامستان ها، مراسمات ختم و عادی انگاری مردم از جمله علل اصلی شیوع بیماری در شهرستان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.