معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: استان زنجان جزو ۱۰ استان برتر در زمینه تولید و اشتغال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آبی‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان عصر دیروز  سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت: زنجان  در زمینه اشتغال و تولید جزو  ۱۰ استان برتر کشور است.

او با اشاره به بهره برداری از پنج پروژه اقتصادی که با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغا‌لزایی برای یک هزار و ۸۰۰ نفر که با دستور رئیس جمهور از طریق  ارتباط ویدئو کنفرانسی افتتاح شد، افزود: با این افتتاح‌ها زنجیره تولید برخی صنایع در زنجان  تکمیل و حتی کشور از واردات برخی محصولات بی‌نیاز شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۲ اتحادیه فرش بافی در استان زنجان، گفت: متاسفانه پرداخت بیمه به افرادی که اصلا قالیباف نبودند در این استان عرف شده بود که با ویرایش اطلاعات و بازرسی های صورت گرفته این اقدام متوقف شده است. 

آبی‌پور ادامه داد: اتحادیه‌ها باید اعضای اصلی خود را شناسایی کرده و نسبت به بیمه فرشبافان واقعی اقدام کنند تا شاهد رونق دوباره این صنعت که آوازه جهانی نیز دارد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان افزود: استان زنجان جوانان و اساتید بسیار علاقمندی برای فعالیت در حوزه قالیبافی دارد اما نیاز است تا این صنعت با نیاز و سلیقه مشتریان ادامه یابد برای این کار لازم است تا آموزش های بروز با نقشه های جذاب به علاقمندان در این حوزه ارائه شود که فنی‌وحرفه‌ای باید برای آموزش قالیبافان  پیشگام باشد.

او با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه تامین مواد اولیه فرش، گفت: مصوبات مجلس در زمینه فرش بافی بازنگری نشده است، تا مشکلات این حوزه حل شود و ضروری است که مجلس شورای اسلامی نسبت به بازنگری قوانین فرش اقدام کند تا مشکلات این بخش در حوزه‌های مختلف حل شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.