معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از شناسایی شش شاخه آنتنی در راه آهن کرمانشاه خبر داد و گفت : کار احداث دو شاخه برای کشت و صنعت ماهیدشت و سیمان سامان در حال انجام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به لزوم احداث شاخه های آنتنی در کنار مسیر اصلی راه آهن گفت : راه آهن کاربرد مسافری و باری دارد، اما آنچه مسلم است سود اصلی راه آهن در بحث حمل بار است و جابجایی مسافران به نوعی ویترین کار راه آهن محسوب می شود.

او با اشاره به اتصال کرمانشاه به خطوط اصلی راه آهن و مرکز کشور گفت : برای اینکه بتوانیم بهره برداری اصلی را از خط راه آهن داشته باشیم باید این مسیر تا مرز خسروی پیش رود.

او افزود: با رسیدن راه آهن به مرز خسروی می توانیم از طریق خطوط راه آهن کشور به عراقی و راه آهن بین المللی وصلی شده و به بند لاذقیه و آبهای آزاد برسیم.

سالاری افزود: درحال حاضر هم برای بهره برداری هرچه بیشتر از مسیر ریلی فعلی، باید مراکز باری استان را به راه آهن متصل کرد که این کار از طریق احداث شاخه های آنتنی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: مراکز باری برای استفاده از راه آهن باید به این خطوط متصل شوند، چرا که در غیراینصورت حمل بار با کامیون و رساندن آن به مسیر ریلی چندان برای این واحدها به صرفه نیست و بهتر است ریل تا خود مرکز باری امتداد یابد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از شناسایی شش شاخه آنتنی در استان خبر داد وافزود: مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت، سیمان غرب، سیمان سامان و خودروسازی از جمله این شاخه های آنتنی شناسایی شده هستند که تعداد آنها قابل افزایش است.

او گفت: در حال حاضر کار احداث شاخه آنتنی مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت و سیمان سیمان در حال انجام است.

سالاری گفت: در خصوص احداث شاخه های آنتنی عملیات زیرسازی مسیر با بخش خصوصی است و روسازی مسیر توسط شرکت راه آهن کشور انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.