معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رعایت اصول بهداشت کرونایی در بوشهر کاهش یافته، همچنین تجمع مسافران و استفاده نکردن از ماسک در شهر‌های ساحلی مشهود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان بیان کرد: با وجود افزایش موارد بستری در کشور، استان بوشهر هنوز وارد سیر صعودی خیلی شتابدهنده نشده است.

او در مورد افزایش موارد مثبت در استان بوشهر عنوان کرد: درهفته اول بهمن ۱۹۲ مبتلا به کرونا شناسایی شد که در این هفته به ۴۴۴ مورد رسید و در  این مدت تعداد موارد بستری  سیر افزایشی داشت  به طوری که  تعداد بستری‌ها سه رقمی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: رعایت اصول بهداشت کرونایی در بوشهر کاهش یافته، همچنین تجمع مسافران و استفاده نکردن از ماسک در شهر‌های ساحلی مشهود است.

 


بیشتر بخوانید


خواجه‌ئیان درباره گونه‌های جدید این بیماری نیز بیان کرد: تا کنون سه گونه مختلف از این ویروس شناسایی شده از جمله برزیلی، آفریقایی و انگلیسی که مورد انگلیسی وارد کشور شده است و استان‌های مختلفی درگیر شده‌اند

او با اشاره به اینکه هنوز مورد انگلیسی در استان بوشهر یافت نشده است، افزود: عمده نگرانی ما از این بیماری جدید این است که اگر گردش آن سرعت بگیرد، با توجه به تهاجمی‌تر بودن این ویروس نسبت به سوش قبلی، همه گیری ایجاد خواهد شد و بیشتر رده سنی پایین را درگیر می‌کند.

از هر گونه تجمع جلوگیری شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در صورت کنترل نکردن شرایط کنونی همه گیری جدید ایجاد خواهد شد و ما با یک ویروس جدید روبه‌رو می‌شویم که بسیار تهاجمی‌تر است.

 خواجه‌ئیان با بیان اعلام آمادگی شبکه درمان استان، تاکید کرد: در صورت امکان از انواع تجمع کاسته شود و از برگزاری هر نوع مراسم اعم از شادی یا عزاداری جلوگیری شود.

تغییر رنگبندی خوزستان زنگ خطری برای بوشهر

او افزود: به دلیل همجواری شهر‌های شمالی استان بوشهر با استان خوزستان و با توجه به تغییر رنگبندی شهر‌های استان خوزستان، می‌تواند زنگ خطری برای استان بوشهر محسوب شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با بیان شروع واکسیناسیون در استان بوشهر عنوان کرد: با وجود اینکه ایمن سازی در استان بوشهر شروع شده، ولی تا زمانی که ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد جامعه ایمن نشده باشند، نمی‌توان زنجیره انتقال بیماری را کم کرد.

اگر رعایت نکنیم، ۳ تا ۴ هفته دیگر شرایط پیچیده می‌شود

 خواجه‌ئیان افزود: در صورتی که ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد جامعه واکسینه شوند ما باید دست‌کم به مدت یک سال دیگر اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

او بیان کرد: در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی بین ۳ تا ۴ هفته دیگر شاهد شرایط پیچیده و دشواری خواهیم بود که امیدوارم با رعایت موارد بهداشتی این اتفاق رخ ندهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.