معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد طراحی و آماده‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل امروز در بازدید از طرح‌های مهم شهرستان پارس‌آباد گفت: برنامه‌ریزی در راستای توسعه طرح‌های مختلف اقتصادی و کشاورزی یکی از اهداف مهم و حائز اهمیت است که در این زمینه تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام یافته است.

او بیان کرد: توسعه کارآفرینی در مناطق مختلف روستایی استان برای ما به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در دستور کار قرار گرفته و در طول دو سال گذشته با هدف توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ۳ هزار و ۱۷۵ طرح اقتصادی ۴۰۶ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی ۴ هزار و ۹۰ محقق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: خوشبختانه در سطح استان طرح‌های مختلف صنعتی در حال اجراست و واحد‌های شیرآلات بهداشتی به میزان ۵۰ درصد نیاز کشور و لاستیک خودرو ۲۵ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند که این موضوع بسیار مهم است.

عزیزی تصریح کرد: در راستای جذب محصولات کشاورزی در صنایع تبدیلی می‌توان به افزایش یک هزار و ۸۰۰ تنی اشاره کرد چرا که استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی توانسته بسیاری از نیاز‌های کشور را تأمین کند و نیاز است در این زمینه سعی و تلاش ما بر مبنای توسعه محصولات کشاورزی باشد.

او بیان کرد: در راستای توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای شاهد افزایش ۸۵ هکتاری کشت هستیم و ۳۵۰ هکتار نیز در حال احداث است که بدون شک در توسعه بخش‌های مختلف استان اردبیل می‌تواند نقش حائز اهمیتی را ایفا کند و امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه موفق عمل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: افزایش سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بسیار حائز اهمیت و اساسی است و در این زمینه تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.