اقدامی تشویقی با هدف تقویت مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان

مسئول دبیرخانه ستاد پیگیری مناسب‌سازی کشور گفت: نشان طلایی و نقره‌ای مناسب‌سازی به واحد‌های دولتی و خصوصی اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ابراهیم کاظمی مؤمن‌سرایی مسئول دبیرخانه ستاد پیگیری مناسب‌سازی کشور در حاشیه اختتامیه جشنواره فتومونتاژ در بهزیستی خراسان رضوی گفت: اماکن دولتی و خصوصی که ضوابط و مقررات مناسب‌سازی را رعایت کنند نشان طلایی و نقره‌ای دریافت می‌کنند که موجب افزایش مشتریان اعتبار اجتماعی و زیاد شدن مشتریان آن‌ها خواهد شد.

او افزود: این دو نشان به تشخیص کارشناسان ستاد مناسب‌سازی در استان‌ها به واحد‌هایی که مستحق دریافت هر یک از نشان‌های طلایی یا نقره‌ای باشند اعطا می‌شود.

بیشتر بخوانید


مسئول دبیرخانه ستاد پیگیری مناسب‌سازی کشور ادامه داد: نشان طلایی، خاص واحد‌های دولتی یا خصوصی است که به طور کامل مناسب‌سازی شده و تمام ضوابط و مقررات این موضوع را رعایت کرده باشند، نشان نقره‌ای نیز به تناسب به واحد‌هایی تعلق می‌گیرد که اشکالات اندکی در مناسب‌سازی دارند و پس از رفع این مشکلات، نشان آن‌ها به طلایی ارتقاء می‌یابد.

توجیه اقتصادی برای واحد دریافت کننده نشان

مؤمن سرایی بیان کرد: اعطای این نشان، منوط به درخواست واحد ساختمانی دولتی یا خصوصی به ستاد مناسب‌سازی، تکمیل فرم مربوطه و ثبت در سامانه ملی مناسب‌سازی است و پس از بررسی کارشناسان ستاد مناسب‌سازی، نشان مذکور به واحد درخواست‌کننده اعطا و نام او در سامانه ثبت می‌شود.

او تصریح کرد: بنا بر این افراد دارای معلولیت، جانبازان، سالمندان، مادران کالسکه‌دار، بانوان باردار و سایر افراد توان یاب و کم‌توان که مایلند از خدمات واحد‌های مشابه در شهرستان یا استان استفاده کنند به این واحد مراجعه می‌کنند و به این ترتیب، مشتریان این واحد، افزایش می‌یابد و دریافت نشان، توجیه اقتصادی  بالایی برای واحد دریافت کننده نشان دارد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار