مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند پروژه تعمیر، تجهیز و توسعه مدارس استثنایی منطقه را گامی برای رسیدن به شکوفایی آموزش دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علی الیاسی مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند در راستای سفر معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جهت امضای صورتجلسه‌ای به منظور ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و توانبخشی در مراکز آموزش استثنایی منطقه آزاد اروند، پروژه تعمیر، تجهیز و توسعه مدارس استثنایی منطقه را گامی برای رسیدن به شکوفایی آموزش دانست و گفت: تعداد ۱۰ مدرسه و مرکز استثنایی در منطقه آزاد اروند وجود دارد که از این تعداد سه باب مدرسه در شهرستان خرمشهر و هفت باب در شهرستان آبادان واقع است.

او از این میزان مرکز ۷ باب را مدرسه و ۳ باب را مرکز اختلالات یادگیری معرفی کرد و گفت: در سال ۹۷، ۱۳ تعداد ۵۱۵ نفر دانش آموز استثنایی در منطقه مشغول به تحصیل بوده اند که از این تعداد ۴۲۷ نفر به صورت ثابت و ۸۸ نفر به صورت مراجعه محور اقدام کردند.

الیاسی تصریح کرد: طی بازدید‌های به عمل آمده در اواخر سال ۱۳۹۷ و همچنین نیازسنجی انجام شده، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به مدارس استثنایی تخصیص داده شد که در قالب موافقتنامه بین سازمان منطقه آزاد اروند و اداره استثنایی تنظیم و اقدام گردید.

او هزینه کرد مبلغ اختصاص یافته را به تفکیک در بخش‌های مختلف شرح داد و گفت: هزینه تعمیرات که شامل ۶ باب مدرسه می‌شود؛ معادل یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال، تجهیزات ۱۰ باب مدرسه به مبلغ ۸ میلیارد و ۸۷ میلیون ریال و توسعه یک باب مدرسه مبلغ ۱۳۵ میلیون ریال بوده است.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در مرحله نخست این موافقتنامه مبلغ سه میلیارد ریال به صورت پیش پرداخت به حساب اداره استثنایی استان واریز شد، اذعان داشت: با مبلغ پیش پرداخت تعداد ۳۰ دستگاه کولر، ۱۳ دستگاه رایانه، ۲ دستگاه کپی، ۲ دستگاه چاپگر، یک دستگاه یخچال خریداری شد و در مرحله دوم پس از کسر کسورات قانونی مبلغ ۲ و میلیار دو یکصد میلیون ریال پرداخت و با همکاری و هم افزایی اداره استثنایی استان کل عملیات پروژه اعم از خرید مابقی تجهیزات تعمیرات و توسعه انجام گرفت.

الیاسی موافقتنامه اولیه را یک ساله عنوان کرد که به دلیل شرایط و تعطیلات ناشی از گسترش ویروس کرونا تا پایان سال ۹۹ مجدداً تمدید گردید و افزود: تهیه تجهیزات اداری و اساسی شامل برد هوشمند، ویدیو پروژکتور، کمد ویترینی، دوربین مدار بسته، میز معلم، میز چرخ خیاطی، وایت برد لامپ ال‌ای دی ۴۰ وات و ... در کنار سایر تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی شامل میز و نیمکت عادی و معلولین دستگاه پرکینز، نرم افزار گفتار درمانی، کتاب تخصصی اختلالات، کیت‌های آموزشی و ... تا کنون انجام شده است.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: به منظور تأمین سایر نیاز‌های دانش‌آموزان مدارس استثنایی منطقه، بررسی‌های لازم انجام و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال دیگر برای ۱۱ باب مدرسه (۷۸۶ دانش‌آموز) پیش‌بینی شده است که نیاز سنجی تک تک مدارس انجام و طرح توجیهی آن تهیه و آماده انعقاد موافقتنامه با اداره استثنایی استان است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.