بیش از ۳۷ هزار قطعه از انواع گونه‌های پرندگان مهاجر سواحل و مناطق تالابی شهرستان بوشهر را برای زمستان گذرانی انتخاب کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: همه ساله در اوج فصل مهاجرت پرندگان زمستان گذران به زیستگاه‌های تالابی شهرستان، این پرندگان در مناطق از پیش تعیین شده سرشماری می‌شوند.

صادق پورسالم افزود: در این سرشماری که با روش‌های مختلف از جمله پایش تصویری و مشاهده مستقیم به وسیله تلسکوپ و دوربین چشمی به انجام می‌گیرد، جمعیت پرندگان تخمین زده می‌شود و با آمار سال‌های گذشته مقایسه می‌شود.

او ادامه داد: در سرشماری امسال بیش از ۳۷ هزار قطعه پرنده از انواع مرغابی‌، کاکایی‌، پرستو‌ی دریایی، فلامینگو، پلیکان و سایر گونه‌های آبزی و کنار آبزی شمرده شد.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوشهر، با تاکید بر وظایف سازمانی محیط زیست در پایش و حفاظت از این گونه‌ها، گفت: این تعداد پرنده که به صورت مهاجر در سواحل و نقاط تالابی اطراف شهر بوشهر شمارش شده‌اند در واقع مهمانان ما هستند و حق مهمان، احترام است.

پورسالم بیان کرد: افزایش تعداد پرندگان نسبت به سال قبل نشان دهنده میزبانی خوب شهروندان بوشهری از این مخلوقات خداوند است و امیدوارم امسال نیز با حفاظت و حمایت از این گونه‌های مهاجر، بوشهر را به عنوان بهترین زیستگاه پرندگان مهاجر در کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.