فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از افزایش ۲۳ درصدی کشفیات شامل ۱۹۷ فقره قاچاق چوب، ذغال و محصولات فرعی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا بیگی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۹۷ فقره کشفیات شامل قاچاق چوب، ذغال و محصولات فرعی در چهارمحال و بختیاری کشف و ضبط شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

او افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، ۸۶ هزار و ۴۸۰ کیلوگرم چوب، شش هزار و ۹۸۵ کیلوگرم ذغال و چهار هزار و ۹۴۳ کیلوگرم محصولات فرعی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.


بیشتر بخوانید


بیگی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۸۱ فقره پرونده در خصوص کشف و تخریب کوره‌های ذغال تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

او اظهار داشت: در این بازه زمانی ۹۸۱ فقره چرای غیرمجاز شناسایی و با عوامل آن برابر قانون برخورد شده است.

بیگی ادامه داد: اصلاح، به روز کردن و در صورت نیاز وضع قوانین جدید و کارآمد، ایجاد زیرساخت‌های معیشتی در مناطق جنگلی مانند منطقه مشایخ، بازفت و بخش‌هایی از لردگان، استخدام نیرو‌های متخصص با فرم حفاظت و فرهنگ‌سازی از جمله راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از پدیده قاچاق چوب است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.