مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان از برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای فیلم چراغ به میزبانی شهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی عباس داودنیا رییس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان گفت:پنجمین جشنواره فیلم کوتاه چراغ بر خلاف چهار دوره قبل که در سطح استان برگزار شد به صورت منطقه‌ای با حضور استان‌های زنجان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان برگزار می‌شود.

او  افزود:این جشنواره  در دو بخش فیلم و فیلم نامه  برگزار می شود که بخش فیلم شامل مستند، داستانی و پویا نمایی است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان بیان کرد: دفاع مقدس در کردستان و نقش شهدای مهاجر و انصار، گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس، تولید و اشتغال، موانع توسعه اقتصادی و حمایت از تولید ملی، آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن از موضوعات پنجمین جشنواره فیلم کوتاه چراغ است.

داودنیا افزود: شکست محاصره تبلیغاتی دشمن «فرجام برجام»، سبک زندگی ایرانی _ اسلامی، ماهیت شوم جریانات تکفیری، حمایت از کالای ایرانی-امید آفرینی، تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی، مرد میدان (مروری بر مبارزات و جایگاە سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی)، مدافعان سلامت و قرارگاه پیشرفت و آبادانی از دیگر موضوعات این جشنواره است.

او  با اشاره به اینکه ثبت نام شرکت در جشنواره از ۱۱ بهمن سال جاری آغاز شده است،افزود: هنرمندان تا پنجم اسفند فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

داودنیا با بیان اینکه تا کنون ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: هفتم تا دوازدهم اسفند انتخاب و داوری آثار توسط داوران کشوری انجام می‌شود و ۱۵ اسفند اختتامیه جشنواره با حضور برگزیدگان در سینما آزادی بیجار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.