امام جمعه شهرکرد:

فرهنگ انتخابات سالم در جامعه نهادینه شود

امام جمعه شهرکرد بر نهادینه کردن فرهنگ انتخابات سالم در استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: باید فرهنگ عمومی حاکم بر جامعه آسیب شناسی شود و برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی بر اساس ارزش‌های دینی باشد.

او افزود: فرهنگ عمومی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته و نباید اجازه داد مادی‌گرایی و مشغله‌های زیاد، ما را از فرهنگ عمومی غافل کند.

نکونام اظهارداشت: همه مردم و مسئولان در ترویج و تبیین فرهنگ عمومی تاثیر گذارند و نقش دارند و باید از مادی گرایی و فاصله گرفتن از خدا دوری و جامعه به سمت معنویت هدایت شود.

نکونام با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات فرهنگ عمومی یک راهکار برای جمع‌آوری مشکلات در حوزه فرهنگ و آسیب شناسی است، گفت: باید آسیب شناسی در سطح همه مناطق استان انجام و نتایج آن به جلسه فرهنگ عمومی استان ارسال شود تا یک برنامه ریزی دقیق انجام شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ انتخابات در جامعه جایگاه خود را پیدا نکرده و با جایگاه اصلی خود فاصله دارد.

نکونام با تاکید بر اینکه فرهنگ انتخابات در کشور از نگاه تقوا محورانه فاصله دارد، افزود: در انتخابات گذشته برخی مسایل و مشکلات و آسیب ها در حوزه انتخابات در استان وجود داشته که باید این آسیبها و مسایل شناسایی و اصلاح شود.

او اظهارداشت: همه مسئولان و دست اندرکاران نظام یک دغدغه نسبت به انتخابات دارند که انتخابات سالم و به دور از نازیبایی برگزار شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه همه فعالان در عرصه انتخابات باید در حوزه انتخابات اقدام‌های درست و همه‌جانبه داشته باشند و فرهنگ انتخابات سالم را در جامعه نهادینه کنند ادامه داد: باید در این راستا از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان طایفه ها استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به فعال ساختن کارگروه‌ها برای بررسی مسائل و مشکلات انتخابات و بررسی ناسالمی‌های انتخاباتی تاکید کرد و گفت: باید برای رفع نازیبایی‌های انتخاباتی از ظرفیت مردم بهره گیری کرد.

نکونام در ادامه با تاکید بر جمع آوری اطلاعات هویتی و شناسنامه هویتی استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید اطلاعات جمع‌آوری شده را برای تهیه این شناسنامه در اختیار متولیان قرار دهند تا هر کس قصد شناسایی و استفاده از ظرفیت استان را دارد، بتواند از اطلاعات این شناسنامه بهره مند شود.

او با اشاره به اینکه بیکاری یکی از معضلات استان و کشور است، خاطرنشان کرد: فرهنگ کار در سبد زندگی، خانه، خانواده و جامعه جایگاه خاص دارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار