مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از مسدود شدن راه ارتباطی ۶۰۰ روستای این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: راه ارتباطی ۶۰۰ روستای این استان در حال حاضر به دلیل ریزش سنگین برف مسدود است.

پازوکی اظهار داشت: همچنین ریزش برف تردد در چند محور اصلی لرستان را با رعایت نکات ایمنی و  تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکانپذیر کرده است.

او تصریح کرد: اکنون راههای اصلی در حوزه الیگودرز به اصفهان، بروجرد به اشترینان و توره، نورآباد به گشور و گاماسیاب به علت ریزش سنگین برف لغزنده است به همین منظور از رانندگان تقاضا می شود ضمن رعایت نکات ایمنی حتما با استفاده از زنجیر چرخ  از این محورها تردد کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اظهار داشت: محور بروجرد به اراک در محدوده توره مسدود شد که اکنون بازگشایی شده است و رانندگان حتما باید با زنجیر چرخ از این محور عبور کنند.

مسعود فلاح معاون عمرانی فرماندار بروجرد گفت: بارش شدید برف که از شب گذشته در شهرستان بروجرد آغاز شده تمام راه‌های روستایی بخش مرکزی و اشترینان این شهرستان را مسدود کرد.

مسعود فلاح  افزود: هم اکنون ماموران راهداری و شهرداری مشغول بازگشایی جاده‌های اصلی هستند.

او گفت: جاده بروجرد به اشترینان به علت واژگونی یک دستگاه تریلر مسدود شده و ترافیک سنگین ایجاد شده که ماموران در حال بازگشایی هستند.

 معاون عمرانی فرماندار بروجرد افزود: با توقف بارش برف امیدواریم تا ظهر امروز همه راه‌های اصلی و روستایی بازگشایی شوند.

ماشاالله نعمتی فرماندار الیگودرز گفت: ریزش سنگین برف موجب بسته شدن راه ارتباطی ۲۴۹ روستا با مرکز این شهرستان شده است.

نعمتی افزود: ریزش برف در الیگودرز باعث قطع راه‌های روستایی این شهرستان شده است به طوری که اکنون در بخش ززوماهرو، گردنه گله بادوش به کیگوران، گردنه شاهرود مسیر پیرامام به گلی چاس و گردنه شیخان مسیر سپیددشت به شول آباد بسته است.

او افزود: گردنه شیخان توسط عوامل راهداری در حال بازگشایی می‌باشد و در حال حاضر برق و سیستم مخابراتی بخش ززوماهرو بر اثر بارش برف قطع و راه ارتباطی ۱۴۷ روستای آن نیز با مرکز شهرستان بسته است.

فرماندار الیگودرز ادامه داد: همچنین در بخش ذلقی گردنه آبشار مسدود و راه ارتباطی ۱۰۲ روستا این بخش با مرکز شهرستان بسته شده و در حال حاضر برق و سیستم مخابراتی این بخش بر اثر ریزش برف قطع است.

نعمتی اضافه کرد: در بخش بربرود شرقی نیز گردنه فرسش توسط عوامل راهداری در حال بازگشایی می‌باشد، اما در بخش بربرود غربی و مرکزی تردد در راه‌های فرعی امکان پذیر است.

نورالدین درمنان فرماندار دلفان گفت: ریزش سنگین برف در دلفان ارتباط ۳۰۰ روستای این شهرستان را با مرکز نورآباد قطع کرد.

درمنان افزود: ریزش برف از شب گذشته در دلفان آغاز شد و همچنان ادامه دارد که موجب بروز مشکلاتی در تردد مردم شده است. 

فرماندار دلفان با بیان اینکه حجم و انباشت برف  در معابر و خیابان ها موجب تعطیلی ناخواسته بازار شده است ادامه داد: ریزش سنگین برف در محورهای اصلی نورآباد - نهاوند، نورآباد - خرم آباد و نورآباد - کرمانشاه مشکلاتی را برای مسافران  این مسیرها بوجود آورد.

درمنان  اظهار داشت: با وجود ریزش سنگین برف محورهای اصلی شهرستان باز است اما تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر دلفان نیز گفت: امداد رسانی در محورهای مواصلاتی شهرستان از شب گذشته آغاز و تاکنون ۶۳ دستگاه خودرو سبک و سه دستگاه اتوبوس رهاسازی شده است.

علی فیضی افزود: همچنین امداد رسانی به ۲۵۳ نفر و ۹۰ خانوار انجام گرفت و ۱۳ نفر نیز اسکان یافته اند.

قدرت الله ترابی نژاد فرماندار شهرستان چگنی گفت: بالا آمدن سطح آب رودخانه کشکان موجب قطع راه ارتباطی هفت روستای بخش ویسیان شده است.

ترابی نژاد افزود: با اقدامات انجام شده ظرف ۲ روز آینده مشکل راه ارتباطی این روستا‌ها برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی باقری
۱۴:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
راه های ارتباطی لرستان هنوز بعد سیل 98 ترمیم و بازسازی نشدند
Iran (Islamic Republic of)
سارا رحیمی
۱۲:۱۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
هم چنان بارش ها ادامه داره