سعید راد مدیر عامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای برخی محصولات، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، چه تدابیر و تمهیداتی به این منظور اندیشیده است اظهار کرد: طبق بررسیهای به عمل آمده و تجارب سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران طی سالهای گذشته، در روزهای منتهی به پایان سال، تقاضا برای برخی از محصولات به شکل معناداری افزایش مییابد.
وی ادامه داد: عمدتاً این محصولات در حوزه میوه شامل سیب و پرتقال و در حوزه فرنگی شامل سیب زمینی، پیاز، خیار و گوجه فرنگی است.
راد درباره آجیل و خشکبار گفت: در خصوص محصولات پروتئینی و آجیل و خشکبار نیز شاهد افزایش تقاضا در این ایام هستیم، بنابراین این سازمان برای پاسخگویی هر چه بهتر و بیشتر به تقاضای شهروندان و تلاش برای کنترل و تعدیل قیمت محصولات پرمصرف برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، از هفتههای قبل برنامهریزیها و هماهنگیهای لازم را به عمل آورده است و به شهروندان اطمینان میدهیم که میتوانند ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود را در ایام پایانی سال به سهولت از میادین میوه و تره بار تهیه کنند.
مدیر عامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که دقیقاً چه تدابیر و تمهیداتی به این منظور تدارک دیده شده است گفت: در بخشهای مختلف، برنامههای متفاوتی تدارک دیده شده به عنوان مثال، عرضه میوههای پرتقاضا و محصولات پروتئینی تنظیم بازار با کمک دستگاههای مربوطه و افزایش عرضه این محصولات با اختلاف ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نسبت به میانگین قیمتهای سطح شهر از جمله برنامههای سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برای ایام پایانی سال در بیش از ۲۵۰ میدان و بازار میوه و تره بار پایتخت است.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به احتمال گسترش ویروس کرونا در مراکز پرجمعیت، چه برنامهای برای کنترل و پیشگیری از انتشار این بیماری در میادین میوه و تره بار وجود دارد گفت : سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از جمله نخستین دستگاههایی بود که پس از ورود ویروس کرونا به کشور، ضمن رعایت تمامی دستورالعملهای ستاد مقابله با کرونا، مجموعه اقداماتی را نظیر ضد عفونی کردن مستمر سطوح، الزام کارگران و غرفهداران به استفاده از ماسک و دستکش، جداسازی صندوقداران از خریداران و نشانهگذاری در میادین میوه و تره بار به منظور حفظ فاصله فیزیکی، تبسنجی مستمر کارکنان و کارگران و ارجاع موارد مشکوک به مراکز درمانی در دستور کار قرار داد.
راد ادامه داد: در ایام پایانی سال، ضمن درخواست مکرر و مؤکد از شهروندان برای رعایت دستورالعملهای ستاد مقابله با کرونا، از طریق افزایش ساعت کاری میادین و به حداقل رساندن روزهای تعطیل این مراکز خدماتی، تلاش میکنیم تا شرایطی را فراهم کنیم که شهروندان برای تهیه ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود، بتوانند با تنظیم وقت و مدیریت زمان، در ساعات خلوتتر به میادین مراجعه کنند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هر سال در این ایام، شاهد افزایش شکایت و نارضایتی شهروندان از تخلفات صورت گرفته توسط برخی فروشندگان در سطح شهر هستیم. سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برای جلوگیری و کنترل این موضوع در میادین میوه و تره بار چه برنامههایی تدارک دیده است اظهار کرد: با توجه به ساختار سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، خوشبختانه احتمال رخ دادن چنین اتفاقاتی در میادین میوه و تره بار بسیار کم است.
راد ادامه داد: ما در این مراکز، فروشنده محصول نیستیم، بلکه تنها بستر مناسبی را برای عرضه هر چه بهتر و بیشتر انواع محصول فراهم میکنیم. از سوی دیگر، غرفهداران و بهرهبرداران موظف و ملزم به رعایت دستورالعملهای این سازمان در خصوص کیفیت و قیمت محصولاتی که عرضه میکنند، هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با بیان اینکه مدیران میادین و رؤسای بازارهای میوه و تره بار بر حُسن اجرای این دستورالعملها نظارت مستمر و مستقیم دارند گفت: از این رو، احتمال تخلف در میادین میوه و تره بار بسیار کم است. با این همه، طبق برنامهریزیهای به عمل آمده، در ایام پایانی سال نظارتها افزایش خواهد یافت. در ضمن، شهروندان عزیز میتوانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد یا شکایتی را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۸۸۸ به سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران اعلام کنند تا پیام آنها در کوتاهترین زمان ممکن، مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.
انتهای پیام/
لانه دلال ها
مواد اولیه ارزان تحویل تولید کننده دهید