انجام فاز اول مطالعات مکان یابی و احداث دهکده لجستیک قزوین

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: استان قزوین با قرار گرفتن در گذر گاه‌های شمال به جنوب و غرب به شرق در بخش‌های جاده‌ای و ریلی، برای ایجاد دهکده لجستیک انتخاب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، ابراهیم مبارک قدم مدیر کل راه و شهرسازی در جلسه بررسی موضوع مطالعات و مکان یابی دهکده لجستیک در استان که در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، عنوان کرد: بررسی‌های انجام شده توسط مشاور در فاز نخست تقریبا جوامع مختلف را لحاظ کرده و اولویت بندی‌های خود را پیشنهاد داده است.

مبارک قدم در جلسه‌ای که به منظور ارائه گزارش نهایی فاز نخست مطالعات مکان یابی و احداث دهکده لجستیک استان قزوین و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و مشاور طرح برگزار شده بود گفت: با توجه به سند آمایش لجستیک کشور، استان قزوین با قرار گرفتن در گذر گاه‌های شمال به جنوب و غرب به شرق در بخش‌های جاده‌ای و ریلی، برای ایجاد دهکده لجستیک انتخاب شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی در رابطه با جانمایی دهکده لجستیک قزوین گفت: با توجه به گسترده بودن موضوع و پیشبرد هر چه بهتر طرح، با در نظر گرفتن همه جوانب روی برنامه کار شده و به منظور شناسایی محدوده‌های امکان پذیر جهت استقرار دهکده لجستیک، با ارائه مدل ریاضی مکان یابی مکان‌های مختلفی برای جانمایی دهکده لجستیک بررسی و تمامی گزینه‌ها به خوبی رصد و بررسی شده و در این مرحله نیازمند انجام بازدید و ارایه خلاصه گزارش‌های نهایی است.

مبارک قدم افزود: در بخش اول مطالعات مکان یابی بر اساس کلیات، اسناد و سوابق، محدودیت ها، ظرفیت ها، شناخت عرض خدمات لجستیک و حمل و نقل در پهنه و سایر ملزومات و با کمک مدل‌های ریاضی انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی اضافه کرد: در بخش دوم مطالعات طرح جامع، کلیات و بررسی سوابق و مطالعات عرضه و تقاضای حمل و نقل و لجستیک تکمیل شده و بررسی مطالعات بازار در سطح منطقه، طراحی مفهومی سایت و لکه گذاری اراضی و ارزیابی اقتصادی، تعیین مدل مشارکت سرمایه گذاری و تهیه اسناد فراخوان و پیوست‌های زیست محیطی، پدافند غیر عامل و مجوز‌های لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

مبارک قدم در ادامه گفت: از مشاور خواسته شد تا خلاصه گزارش مطالعات انجام شده را جهت تصمیم گیری نهایی مدیریتی ارایه نماید تا پس از دریافت نظرات، در جلسه‌ای با حضور مسئولین استان و وزارت راه و شهرسازی تصمیم‌های نهایی گرفته شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار