در گردنه‌ی دخان محور ساوه - همدان بارش برف گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق آخرین اخبار در شهرستان ساوه و شهرستان فراهان بارش برف زمستانی گزارش شده است.

بر این اساس در گردنه‌ی دخان محور ساوه - همدان و محور قدیم ساوه- تهران بارش برف گزارش شده و راهداران هم درحال فعالیت هستند تا ضمن بازگشایی‌ در محور قدیم ساوه برای بازگشایی این مسیر بسته نشود.

مسئول راهداری شهر غرق آباد هم گفت: از بامداد امروز بارش برف و باران در روستا‌های بخش نوبران آغاز شده و بارش برف تقریبا در ۳۰ روستای بخش نوبران ادامه دارد و راهداران مشغول برف روبی در محور‌های اصلی هستند.

در هنگام بارندگی باران و برف و فصل سرما رانندگان باید تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند تا غافلگیر نشوند.

در بقیه نقاط استان مرکزی هم بارش باران گزارش شده ، این بارش که از دیشب آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

همچنین رانندگان باید قبل از سفر هم شیشه‌های اتومبیل و چراغ‌های جلو و عقب، چراغ‌های ترمز، وسایل هشدار دهنده از قبیل، بوق، فلاشر، چراغ‌های راهنما و ... را بازدید و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوند.

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرده بارش‌ها از ساعات ظهر امروز تبدیل به رگبار‌های پراکنده برف و باران خواهد شد و به دلیل احتمال وزش باد نسبتا شدید در برخی از نواحی احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان دور از انتظار نمی‌باشد.

با عبور سامانه از بعدازظهر و عصر فردا دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت و تا روز شنبه با توجه به دمای گرم فعلی بصورت بسیار محسوسی کاهش خواهد یافت.

طرح زمستانه استان مرکزی ۹۰ تیم خودرویی و ۳۲ تیم موتوری در همه محور‌های مواصلاتی و برفگیر استان مستقرند و به همراه نیرو‌های راهور ۱۲ شهرستان در فصل سرما خدمات رسانی می‌کنند.

طرح زمستانه پلیس به همراه نیرو‌های امدادی و خدمات رسان از ۲۰ آذرماه در استان مرکزی آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.