مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: بازار تاریخی اردبیل به سیستم‌های گرمایشی نوین و ایمن تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی استان اردبیل در جلسه هماهنگی امورات مربوط به بازار تاریخی اردبیل گفت: در راستای ساماندهی بازار تاریخی اردبیل و بازسازی و احیای این مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی اردبیل عملیات مرمت در سراهای این بنا را آغاز کرده و در حال انجام است.

او از تسریع در عملیات مرمت این مجموعه خبر داد و گفت: براساس توافقات انجام‌شده با فعالان بازار مقرر شد تا عملیات مرمت سرای برنج‌فروشان و زنجیرلو با مشارکت مالکان و بازاریان تسریع شود تا شاهد بهره‌برداری سریع‌تر از این طرح باشیم.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به بررسی و تحلیل مشاور طرح در خصوص تامین سیستم گرمایش بازار بیان کرد: با توجه به خطرات جانی و مالی بسیار زیاد گازرسانی و عدم قبول مسئولیت اداره گاز و آتش‌نشانی به دلیل مغایرت با قانون ایمنی ساختمان‌ها و اماکن عمومی، مقرر شد سیستم‌های نوین و ایمن گرمایشی مانند انرژی خورشیدی و سیستم‌های تابش از سقف با تسهیلات ویژه در اختیار بازاریان قرار گیرد.

فلاحی امنیت جانی بازاریان و مردم را از مهمترین اصول و اولویت‌ها در مرمت بازار تاریخی دانست و افزود: تهیه طرح مرمتی و اجرای آن به صورت اصولی و دقیق اقدامی در این راستا برای حفاظت جانی بازاریان و مردم و در مرحله بعدی حفاظت مالی آنها در این مجموعه به شمار می‌رود.

جلسه هماهنگی امورات مربوط به بازار تاریخی اردبیل به ریاست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با حضور جمعی از اعضای هیات امنا و بزرگان بازار و کارشناسان مرتبط و مشاور طرح، در سالن جلسه استاد سلیم موذن‌زاده اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برگزار شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.