رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران گفت: رنگ بنفش رنگ جهانی بیماری صرع است و ساعاتی برای حمایت از بیماران مبتلا به صرع، روی ساختمان شهرداری نور پردازی بنفش انجام دادیم.

کوروش محمدی رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، درباره نورپردازی بنفش برای حمایت از بیماران مبتلا به صرع، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: بیماری صرع از جمله بیماری‌های ژنتیکی است که در استان اصفهان ۶۰ هزار بیمار مصروع زندگی می‌کنند. هزینه‌های این بیماری به جهت دوره طولانی مدت و نبود درمان قطعی، بسیار زیاد است و این بیماران نیاز به توجه وحمایت همه جانبه دارند.

او افزود: همه دستگاه‌هایی که در مدیریت شهر، امور خدمات اجتماعی وبهداشت و درمان فعالیت می‌کنند باید به این بیماری توجه بیشتری نشان دهند. این بیماران با درمان‌های خاص می‌توانند زندگی عادی داشته باشند و در اکثر فعالیت‌های عمومی شرکت کنند. از عموم شهروندان تقاضا داریم دید ترحم آمیز نسبت به این افراد نداشته باشند.

کوروش محمدی گفت: انجمن جهانی صرع شعار سال جاری را، برای صرع نوری بیافروزیم اعلام کرده است و شهرداری اصفهان به منظور شناساندن بیماری صرع به مردم، امشب این حرکت نمادین را انجام داد.

او ادامه داد: این حرکات نمادین ممکن است اثر مستقیم روی بیماران نداشته باشد، اما در زمینه افزایش آگاهی مردم و حمایت‌ها نسبت به این بیماران موثر است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.