سرمربی سابق تیم ملی تنیس ایران در خصوص شرایط تنیس کشور توضیحاتی را بیان کرد.

سعید احمدوند، سرمربی سابق تیم ملی تنیس ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد کادر جدید فدراسیون تنیس در چند ماه گذشته اظهار داشت: فدراسیون تنیس بدون هیاهو و حاشیه در حال پیش بردن کار‌ها می‌باشد و تا الان عملکرد مثبتی را از خود به نمایش گذاشته اند بخصوص در رقابت‌های جام حذفی تنیس کشور که به شکل بسیار خوب و منظمی در جزیره کیش برگزار شد.

احمدوند ادامه داد: اگر سیستم فدراسیون تنیس منظم باشد می‌توان جایگاه تنیس کشور را به مرور زمان ارتقا داد. فدراسیون تنیس نباید متکی به افراد باشد تا در صورت عوض شدن رئیس فدراسیون کل ساختار تنیس کشور به هم نخورد.

سرمربی سابق تیم ملی تنیس در خصوص لزوم بازیکن پروری برای تنیس کشور تصریح کرد: ورزش قهرمانی تنیس بازیکن محور است. یعنی این بازیکن است که باید مراقب همه چیز باشد و مربی تنها می‌تواند در بخشی از این مسیر به بازیکن کمک کند. تنیسور‌های ما در بسیاری از زمینه‌ها دانش کافی را ندارند و باید به مرور زمان با بسیاری از مسائل مانند اصول تمرین کردن و تغذیه آشنا شوند و باید تمامی این مسائل را به ورزشکاران آموزش داد تا مربی زمان خود را بر روی آموزش مسائل ابتدایی به تنیسور صرف نکند.

احمدوند در خصوص کیفیت بازیکنان خارجی حاضر در مسابقات تنیس جزیره کیش اظهار داشت: بازیکنان خارجی در سطح بالایی ظاهر شدند برای اینکه نوع تمرینات آن‌ها با بازیکنان داخلی فرق می‌کند. بازیکنان خارجی با تمرینات درست در محیطی مناسب توانستند عملکردی متفاوت از تنیسور‌های داخلی را به نمایش بگذارند. بازیکنان در وقت مناسب تمرین و استراحت می‌کنند در حالی که برخی از ورزشکاران ما تمرکز خود را بر روی فضای مجازی گذاشته و به تمرینات توجه کافی ندارند. درست است که آکادمی من در مسابقه فینال مغلوب تیم توسعه امین دارو شد، اما تیم ما جدول سختی داشت و برابر حریفانی قدرتمند به برتری رسید، اما در دیدار فینال نیروی بازیکنان ما تحلیل رفته بود.

سرمربی سابق تیم ملی تنیس در پایان گفت: از فدراسیون تنیس بابت برگزاری منظم مسابقات تنیس جزیره کیش تشکر می‌کنم. برگزاری مسابقات تیمی حس و حال دیگری به تنیس کشور می‌دهد و امیدوارم رقابت‌های دیگری مانند مسابقات قهرمانی کشور و لیگ که نبود آن چندین سال است که در تنیس کشور دیده می‌شود راه اندازی شود، زیرا این مسابقات تیمی به رشد تنیس کشور کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار