تا اطلاع ثانوی هر گونه علامت سرماخوردگی را کرونا در نظر بگیرید.

دکتر پیوندی فوق تخصص ریه در گرگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: الان زمان همه گیری کروناست بنابراین هر علامتی با عنوان سرماخوردگی و آنفولانزا را باید کرونا در نظر بگیریم مگر خلاف آن ثابت شود.


دکتر پیوندی افزود: افراد به محض بروز علائمی شبیه سرماخوردگی باید مراقب سلامتی خود باشند و اگر پس از چند روز علائم بیماری بهتر نشد به پزشک مراجعه کنند و طی دوره درمان را جدی بگیرند.


او گفت: علائم کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی تفاوتی با نوع مرسوم آن ندارد و تنها تفاوت آن، قدرت سرایت بیشتر و افزایش شانس ابتلا و بدحالی افراد زیر ۲۰ سال و مرگ و میر بیشتر است.


دکتر پیوندی افزود: بهترین راه پیشگیری از ابتلای به این بیماری رعایت بهداشت، دو لایه ماسک زدن، شستن مرتب دست‌ها و فاصله حداقل دو متری از دیگران است.


او ادامه داد: دوری از تجمعات و میهمانی‌ها و حضور کمتر در فضا‌های بسته هم شانس ابتلا به این بیماری خطرناک را کاهش می‌دهد.

آخرین آمار مبتلایان کرونا که در مراکز درمانی استان بستری هستند ۳۴۵ نفر است که از این تعداد ۶۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو بستری اند و ۳۲ نفر هم با کمک دستگاه به حیات ادامه می‌دهند.
انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.