مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سطح استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان به رتبه نخست کشوری مخابرات منطقه کردستان در حوزه فیبرنوری اشاره کردو گفت:در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سطح استان اجرا شده که چهار هزار و ۶۶ کیلومتر آن به نقاط روستایی تعلق دارد که در حوزه روستایی هم دارای رتبه اول کشوری هستیم.

او افزود: افزایش ظرفیت پهنای باند به میزان ۵۰ درصد یکی از اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت و در کوتاه‌ترین زمان این پروژه اجرا شد.

حکمت با اشاره به اینکه ظرفیت پهنای باند استان از ۲۰ گیگ به ۳۰ گیگ افزایش یافته است، افزود: افزایش ۵۰ درصدی BRAS، افزایش ظرفیت دیتا، افزایش ظرفیت UP LINKE در ۲۵۰ روستای استان، اجرای پروژه IPNI  را از اقدامات مخابرات منطقه در این حوزه اعلام کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان  با بیان اینکه میانگین پهنای باند مصرفی استان بطور میانگین ۲۲ گیگ است، بیان کرد:آمادگی لازم برای افزایش پهنای باند تا ۴۰ گیگ را هم داریم.

حکمت گفت: کردستان در تکنولوژی فیبر نوری روستایی رتبه اول کشور را دارد و از اول سال تاکنون ۱۹۱ کیلومتر دیگر به شبکه فیبر نوری روستایی استان اضافه شده و در حال حاضر این رقم در روستا‌های کردستان، بیش از ۴ هزار کیلومتر است.

او با بیان اینکه در حوزه توسعه تلفن ثابت رتبه سوم کشوری را داریم، افزود: باتوجه به نیاز اصلی مردم به اینترنت تلاش کرده ایم بخشی از فعالیت‌های دیتا که بر روی تلفن‌های خانگی قابل انجام است به اجرا در آید.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد: ۵۲۷ روستای استان تحت پوشش ADSL مخابرات هستند که از این تعداد فقط ۳۳۰ روستا جز تعهدات مخابرات است و مابقی نیز با هدف رفع نیاز و خواسته‌های ارتباطی روستاییان انجام شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.