نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: رعایت مقررات ستاد ملی کرونا وظیفه همه مردم است که باید به آن عمل کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد ضمن اعلام آمادگی مردم و مسئولان لرستان برای کمک رسانی به زلزله زدگان سی سخت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز ویروس کرونا در جهان سبب ابتلا و فوت شده است که باوجود مجاهدت‌های فراوانی که در سطح کشور و استان صورت گرفته است، اما بسیاری،شیوه نامه ‌ها را رعایت نمی‌کنند.

او گفت: با تلاش دانشگاه علوم پزشکی لرستان، سپاه پاسداران، بسیج، هلال احمر، جوانان انقلابی مساجد، نیرو‌های نظامی و انتظامی و همه اقشار مختلف مردم امروز وضعیت شیوع کرونا در لرستان از قرمز به زرد و آبی تبدیل شده که این مهم با اقدامات فراوانی صورت گرفته است.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: مجموعه زیادی از دستگاه‌های دولتی و مردمی با اجرای طرح شهید سرافراز سردار سلیمانی تلاش کردند که امروز شاهد استانی زرد و آبی هستیم و این تنها با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و جلوگیری از تجمعات امکان پذیر است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: متاسفانه شاهد اجتماعات در آرامستان‌ها و عدم رعایت فاصله اجتماعی هستیم که این باعث می‌شود، شرایط زرد و آبی به قرمز تبدیل شود که کسب و کار در شهر‌های نارنجی و قرمز تعطیل خواهد شد و تعداد زیادی بیکار می‌شوند.

او تاکید کرد: نباید به نحوی رفتار کرد که کسب و کار اصناف و خیلی از اقشار ضعیف تعطیل شود چراکه این تعطیلی آثار و پیامد‌های منفی بر زندگی مردم کم درآمد خواهد داشت.

امام جمعه خرم‌آباد به مناسبت‌های ماه رجب اشاره کرد و گفت: باید در این ماه با سیره امام علی (ع) و ائمه معصومین بیشتر آشنا شویم و در بعد عدالت اجتماعی و رسیدگی به فقرا و نیازمندان تلاش شود.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه به بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: نمایندگان باید طرح و لوایح بودجه را با دقت در مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب کنند و در اختیار دولت قرار دهند.

اوبا بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید عدالت امام علی (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهد اظهار داشت: مجلس انقلابی باید دقت کند افزایش حقوق‌ها با عدالت این امام همام سازگار باشد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.