وزیر بهداشت آرژانتین پس از افشای توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، مجبور به پذیرش درخواست استعفای خود از این سمت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، با افشای دریافت واکسن کرونا از سوی دوستان وزیر بهداشت آرژانتین پیش از آغاز رسمی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در این کشور، «آلبرتو فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین، از وزیر خود خواست هر چه سریعتر از این سمت کناره گیری کند.

«گینس گونزالس گارسیا»، وزیر بهداشت و پزشک ۷۵ ساله آرژانتینی، نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور ارسال کرد و در آن نامه گفت: در پاسخ به درخواست فوری شما، من از سمت وزیر بهداشت استعفا می‌دهم.

پیش بینی رسانه‌های محلی این است که «کارلا فیتزوتی»، ۴۸ ساله معاون وزیر بهداشت آرژانتین جایگزین وزیر مستعفی شود. او مسئول تأمین واکسن روسی «اسپوتنیک وی» برای آرژانتین به عنوان نخستین کشور در آمریکای جنوبی بود که آن را تصویب و استفاده کرد.

رسوایی دریافت واکسن از سوی دوستان وزیر قبل از آغاز واکسیناسیون پس از آن افشا شد که «هوراسیو وربیتسکی» روزنامه نگار ۷۱ ساله در مصاحبه رادیویی اعلام کرد که واکسن دریافت کردن دوست وزیر در دفتر کارش آن هم پیش از توزیع واکسن میان ساکنین محکوم می‌کند.

وزارت بهداشت آرژانتین پیشتر اعلام کرده بود که قرار است ۳۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی، ۲۳ میلیون دوز واکسن آستزازنکا-آکسفورد و ۹ میلیون دوز واکسن نیز از طریق ساز و کار بین المللی کوواکس دریافت کند.

نخستین محموله ۴۰۰ هزار دوزی واکسن روسی اسپوتنیک وی در حالی شنبه گذشته وارد آرژانتین شد که آمار قربانیان کرونا در این کشور از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرده و بیش از ۴۵ میلیون نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار