درخشش هنرمندان کنگانی در جشنواره نقالی فرزندان ایران زمین

هنرمندان شهرستان کنگان در جشنواره نقالی و روایتگری فرزندان ایران زمین به مناسبت دهمین سالگرد ثبت هزاره سرایش شاهنامه، خوش درخشیدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: جشنواره نقالی، شاهنامه خوانی و روایت‌گری که به مناسبت دهمین سالگرد ثبت هزاره سرایش شاهنامه و ثبت جهانی هنر نقالی در یونسکو، در فرهنگسرای ابن سینای تهران برگزار شد و ساغر رضایی و مشکات عباسیان از کنگان در مرحله نخست این جشنواره برگزیده شدند.

فاطمه کرمپور افزود: در ابتدا ۲۰۷ اثر در قالب نقالی، شاهنامه خوانی و روایتگری به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد که پس از ارزیابی آن‌ها، ۴۱ اثر به عنوان برگزیده، به مرحله بعد راه یافتند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در این مرحله کارگاه آموزش مجازی نقالی با حضور استاد ورمزیار در اختیار منتخبان قرار خواهد گرفت و منتخبان با توجه به آموزش‌های ارائه شده یک اثر خواهند فرستاد که داوران این آثار را ارزیابی خواهند کرد و به برگزیدگان جشنواره به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) هدایایی داده خواهد شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: ابوالفضل ورمزیار، محسن میرزل علی و فهیمه باروت چی داوری جشنواره را بر عهده دارند و بخش نهایی جشنواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.