مدیر گروه مرکز پیگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افزایش تست‌های تشخیص کرونا در قاین از عوامل نارنجی شدن وضعیت این شهرستان است.

شایسته مدیر گروه مرکز پیگیری و مبارزه با بیماری های واگیر در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تعداد تست‌های تشخیصی گرفته شده، یکی از شاخص‌ها در آمار کرونا است.

او افزود: در بهمن ماه در شهرستان قاین ۲۴۲ تست پی سی آر انجام شده است که تعداد زیاد آزمایشات انجام شده، باعث نارنجی شدن شهرستان قاین در رنگ بندی‌ها شده است.

شایسته با اشاره به وجود مراکز متعدد نمونه گیری در سطح شهرستان اظهار کرد: با آبی رنگ شدن شهرستان‌ها، عادی انگاری کرونا در بین مردم زیاد می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر گروه مرکز پیگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از جمله عواملی که باعث رشد کرونا شده است، شلوغی مراکز خرید و بازگشایی مراکز تجمعی مانند استخر‌ها و بازار است.

او با اشاره به اینکه مردم باید به دستورالعمل‌ها پایبند باشند، بیان کرد: رفتار‌های پرخطر باعث می‌شود تا دوباره کرونا اوج بگیرد و خانواده‌ها خود درگیر مسائل و مشکلات جدید شوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
پش مشخص شد که آمار ها واقعی نیست...اگه تعداد تستها رو بیشتر کنن قطعا افراد مبتلای بیشتری شناسایی میشن