به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خوگرنیوز رسانه تخصصی مبلمان و دکوراسیون و بستری برای اطلاع رسانی و برقراری ارتباط میان فعالان این حوزهها با یکدیگر و با مخاطبانشان است. این رسانه به انعکاس اخبار و ارائه گزارش در مورد رویدادها، تازههای نوآوری و فناوری و تحولات اقتصادی اکوسیستم مبلمان و دکوراسیون در ایران و جهان میپردازد.
همچنین خوگرنیوز با انتشار مقالات گوناگون درحوزههای دانش، سبک زندگی و معرفی میراث گذشته، وظیفه خود به عنوان رسانه را تکمیل میکند. خوگرنیوز مرجع و نمایهای از وضعیت و ظرفیتهای مبلمان و دکوراسیون ایران و بازتابدهنده تحولات بین المللی و الگوهای موفق این دو حوزه از سراسر جهان است.
هر کسبوکاری تحت تاثیر چند اکوسیستم است و بیش از همه تحت تاثیر سیاستگذاریها و رویدادهای حوزه صنعت یا خدماتی که برگزیده. اکوسیستم مبلمان و دکوراسیون بسیار بزرگ و دارای اشتراک و همپوشانی با بسیاری از صنایع و حوزههای خدماتی دیگر است؛ چرا که محصولات و خدماتی که در حوزه مبلمان و دکوراسیون قرار میگیرند، بسیار متنوع و گسترده هستند. از سوی دیگر مصرفکنندگان همه این محصولات و خدمات – اعم از خانگی، اداری و تجاری- نیز از ذینفعان این حوزه محسوب میشوند.
ارتباط سالم و پویا میان اجزای هر اکوسیستم متضمن عملکرد بهتر و تغییرات مثبت آن است. ارتباط اصولا بر پایه اطلاعرسانی شفاف و بهروز صورت میگیرد. چیزی که جای خالی آن در بسیاری از حوزهها از جمله مبلمان و دکوراسیون احساس میشود.
ما در خوگرنیوز برآنیم تا با تجمیع اخبار و اطلاعات موجود اما پراکنده، تولید محتوای خبری و ارائه تحلیلهایی بهروز در حوزههایی که کمتر به آن پرداخته شده، پایگاهی برای اطلاعرسانی و تعامل در این اکوسیستم ایجاد کنیم.
ذینفع اصلی این فعالیت صاحبان کسبوکار و فعالان صنعت مبلمان و دکوراسیون هستند و تولید و نشر اخبار و محتوای ارزشمند بومی که قابل رصد و الگوبرداری و دستمایه تعامل باشد، تنها با همت و همکاری آنها مقدور است.
ایده فعالیت رسانهای در صنعت مبلمان و دکوراسیون از سال ۱۳۹۳ همزمان با شکلگیری خوگر، پلتفرم آنلاین مبلمان و دکوراسیون شکل گرفت و تلاش شد در چهارچوب بلاگ خوگر با تولید محتوای مناسب و به روز تا حدی به نیازهای برشمرده شده، پاسخ داده شود. تا اینکه در سال ۹۸ به پشتوانه تجاربی که در این مدت کسب شده بود خوگرنیوز به عنوان یک پایگاه مستقل در خدمت کل صنعت و صنف قرار گرفت و اکنون خدمات گستردهتری را به فعالان و علاقهمندان ارائه می دهد.
وبسایت خوگرنیوز آذرماه ۱۳۹۸ فعالیتش را در راستای پرکردن جای خالی یک رسانه تخصصی و کسبوکار محور در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی شروع کرد و این روزها با هزاران مقاله تخصصی و عمومی مرجعی ارزشمند برای دسترسی علاقهمندان به اخبار، اطلاعات و دانش در حوزههای مبلمان، دکوراسیون، طراحی و معماری داخلی محسوب میشود.
صنایع مبلمان، دکوراسیون و چوب با بیش از صد هزار واحد صنفی و صنعتی فعال و حدود یک میلیون شاغل، سهمی هشت درصدی از اشتغال کل کشور دارند. کسبوکارهای این حوزه از واحدهای تولیدی صنعتی و کارخانههای پیشرفته گرفته تا کارگاههای کوچک و فروشگاههای متعدد را شامل میشود.
با وجود اینکه در بسیاری از حوزهها مثل فناوری و یا حتی در بسیاری از صنایع دیگر چون صنعت نفت، معدن، مسکن و نظایر این رسانههای داخلی از سالیان دور به اطلاعرسانی و انتقال دانش و تجربه کمک کردهاند در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی تا پیش از این در این زمینه کوشش درخور توجهی نشده بود. در چنین فضایی خوگرنیوز شکل گرفت تا با انتشار اخبار و گزارشهای توصیفی و آماری مرتبط با کسبوکار این حوزهها در جهان و اطلاعرسانی و بازتاب فعالیتهای صنف و صنعت مبلمان ایران جای خالی یک رسانه تخصصی و مرجع قابل اعتماد برای فعالان صنعت مبلمان و حوزه دکوراسیون داخلی، مصرفکنندگان و علاقهمندان به کالاها و خدمات این دو حوزه را پر کند.
ضرورت وجود چنین رسانهای با کارکردهایی نظیر اطلاعرسانی، ایجاد ارتباط و انتقال دانش زمانی مشخص میشود که بدانیم فعالان صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی هم، مانند هر صنف و صنعت دیگر متاثر از شتاب تغییرات در تکنولوژی، اقتصاد، شیوههای ارتباطی و الگوهای رفتاری مخاطبان هستند. واقعیت انکار ناپذیر این است که این روزها حتی کوچکترین واحدهای اقتصادی نه تنها برای رشد بلکه برای حیات باید از رویدادها و تازهترین اتفاقاتی که در حوزه کاریشان میگذرد، آگاه باشند و بتوانند براساس دانش و درک درست از شرایط تصمیمهای حیاتی اتخاذ کنند. در عصر پرشتابی که به عصر اطلاعات شهره است، اطلاعرسانی شفاف و به موقع و استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین کاملا ضروری به نظر میرسد.
مصرفکنندگان کالاها و خدمات مبلمان و دکوراسیون گروه دیگری از مخاطبان خوگرنیوز هستند. یک رسانه نباید از کارکرد افزایش دانش عمومی و سرگرمی غفلت ورزد. این دو کارکرد هستند که پیوند مخاطبان را با رسانه عمیقتر میکنند و سبب آشناپنداری و اعتماد دوسویه میشوند. خوگرنیوز با تولید و انتشار طیف وسیعی از مطالب جذاب تحت عنوان خواندنیها نظیر راهنمای خرید، راهنمای دکوراسیون، تاریخچه صنعت مبلمان، تاریخچه و سبک های دکوراسیون داخلی و آشنایی با طراحان و سبک زندگی روز به نیازهای این گروه از مخاطبان پاسخ میدهد. مخاطبان با مطالعه چنین مقالاتی میتوانند با آگاهی بیشتر و تسلط بهتر برای خرید یا استفاده از خدمات تصمیمگیری کنند.
شاخصهایی نظیر میزان رجوع کاربران از طریق موتورهای جستجو، کاربران بازگشتی و مدت زمانی که کاربران در هر بار مراجعه به سایت خوگرنیوز در آن حضور دارند، بیانگر این است که خوگرنیوز در همین مدت کوتاه به خوبی عمل و مخاطبان بسیاری را با خود همراه و وفادار کرده است.
بسیاری از افرادی که جذب بازار کار و فعالیت اقتصادی در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی میشوند دانشجویان رشتههایی نظیر صنایع چوب، طراحی صنعتی، معماری، معماری داخلی و نظایر این هستند. از آنجایی که یکی از معضلات همیشگی در اشتغال نبود پیوندی میان دانشگاه و صنعت است، خوگرنیوز تلاش میکند با آشنا کردن دانشآموختگان با دغدغههای صنعتگران از یکسو و انتشار مطالبی در جهت آشنایی فارغ التحصیلان با مهارتهای کسبوکاری از سوی دیگر، گامی مثبت در این زمینه بردارد.
سالانه چندین رویداد در حوزه صنعت مبلمان و طراحی داخلی برگزار میشود؛ از جمله نمایشگاه مبلمان اداری، نمایشگاه مبلمان خانگی، نمایشگاه دکوراسیون داخلی، رقابت طراحی محصول و مسابقه دکوراسیون داخلی و معماری داخلی، آموزش طراحی مبلمان و نظایر آن. برگزارکنندگان این رویدادها با استفاده از ظرفیت این پایگاه میتوانند به بهترین نحو فراخوانها، روند و بازتابهای برگزاری و نتایج آن را پوشش دهند. در حال حاضر نیز در بخش اخبار مبلمان امکان دسترسی به اطلاعات برخی از این رویدادها موجود است.
انتهای پیام/