رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون زمینه آزادی ۳۰۸ مددجوی محکوم مالی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حسین سبزواری مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۰۸ مددجوی محکوم مالی از زندا‌های استان آزاد شدند که برای آزادی آن‌ها مبلغی بالغ بر ۱۷۸۸ میلیارد ریال نیاز بود.

او افزود: با تلاش و کوشش اعزای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد مبلغ ۱۷۰۳ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ ۸۵ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۳۰۸ مددجو از زندان‌های استان فراهم شد.

سبزواری ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد، گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۷۹ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین از سوی مددکاران این ستاد و ۱۲۹مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات قرض الحسنه بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند.

نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی ۱۹ مددجو محکوم مالی در بهمن ماه امسال، گفت: بدهی این مددجویان مبلغ ۳۴۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۳۴۲ میلیارد ریال از سوی اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ ۵ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۱۹ محکوم از زندان‌های استان فراهم شد.

وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی در عموم مردم برای کاهش آمار ورود به زندان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ستادفرهنگ سازی و جلوگیری از ورود به زندان است که در همین راستا طراحی بنر‌ها و نصب آن در مکان‌های پر تردد شهر، ساخت ویدیو کلیپ و ساخت برنامه‌های تلوزیونی در دست اقدام است که امیدواریم با انجام این برنامه‌ها کاهش بسزایی در ورود به زندان‌ها را شاهد باشیم.

این مقام مسئول در پایان، گفت: هم اکنون تعداد ۱۷۲ مددجوی محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها مبلغی بیش از ۱۷۸ میلیارد تومان نیاز است که چشم انتظار کمک مردم نوعدوست و نیکوکار استان یزد هستند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.