معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان عمومی مسافربری جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه نحوه آموزش رانندگان پرخطر استان گفت: این میزان جابجایی در مقایسه با مدت مشابه ۱۱ ماه سال قبل که یک میلیون و ۸۹۷ هزارنفر مسافر بود ۳۷ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب ۲۴۲ هزار و ۳۳۴ مورد سفر انجام شده تصریح کرد: در تعداد سفر نیز نسبت به مدت مشابه که ۲۷۳ هزار و ۵۱۷ سفر بود کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت هزار و ۱۱۰ دستگاه ناوگان مسافری و ۵۴ شرکت حمل ونقل مسافر در استان اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

شیرین زاده با اشاره به رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در حوزه حمل و نقل مسافر بیان کرد: در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا ناوگان‌های حمل ونقل عمومی و ترمینال‌ها به طور مرتب در حال ضدعفونی و گندزدایی است.

او از شناسایی رانندگان پرخطر استان خبر داد و افزود: رانندگانی که مرتکب یکی از تخلفات ۱۷ گانه برابر آئین نامه راهور شده اند و دارای نمره منفی یا گواهینامه رانندگی آن‌ها ابطال شده شناسایی شده اند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه جهت پیشگیری از ارتکاب رانندگان به تخلفات تذکرات لازم به صورت ویژه داده شده گفت: با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، پلیس راهور، پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای دوره‌های آموزشی لازم برای این رانندگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.