سرنوشت توزیع سهمیه بوکس المپیک/ تیم ملی ۲ شانس دیگر دارد

IOC با توجه به رنکینگ جهانی و عملکرد بوکسور‌ها در رقابت‌های قاره‌ای ۳۲ سهمیه المپیک توکیو را توزیع می‌کند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که تیم ملی بوکس به دنبال کسب سهمیه المپیک در دومین رقابت انتخابی المپیک بود، این رقابت از سوی IOC لغو شد.  

قرار بود دومین مرحله انتخابی المپیک توکیو به میزبانی پاریس خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شود. تیم ملی ایران در اولین مرحله ۲ سهمیه المپیک را به نام خود ثبت کرد. شاهین موسوی و دانیال شه بخش ۲ المپین بوکس کشورمان در توکیو هستند.

با توجه به لغو رقابت‌های گزینشی المپیک آخرین رنکینگ جهانی و عملکرد بوکسور‌ها در رقابت‌های قاره‌ای اهمیت زیادی دارد. ۳۲ سهمیه در بخش آقایان باقی مانده است که به زودی تکلیف آن از سوی IOC مشخص می‌شود.  

با وجود این شرایط می‌توان گفت شانس امید احمدی صفا ملی پوش وزن ۵۲ کیلوگرم نسبت به سایر بوکسور‌های ایرانی بیشتر است. احمدی صفا در اولین مرحله رقابت‌های گزینشی در دیدار رده‌بندی مقابل حریف استرالیایی بازی را واگذار کرد. در این رقابت احمدی صفا با ناداوری از حضور در المپیک توکیو محروم شد. بر این اساس این ملی پوش شانس حضور در المپیک توکیو را دارد.

استکی: لغو رقابت‌های گزینشی المپیک به ضرر ما بود

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: از اسفند سال گذشته تا امروز همه چیز به ضرر تیم ملی بوکس ایران بوده است. رقابت‌های گزینشی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ هر دو لغو شدند. ما می‌توانستیم تعداد سهمیه‌های المپیک خودمان را در این مسابقات افزایش بدهیم.

او عنوان کرد: اردو‌های تیم ملی بوکس از مرداد آغاز و تا پایان ماه گذشته ادامه داشت. لغو رقابت‌های انتخابی المپیک به ضرر ما شد. مطمئن باشید ما پر قدرت ادامه می‌دهیم.  

سرمربی تیم ملی بوکس اظهار کرد: برای کسب سهمیه المپیک  اگر IOC رقابت‌های قهرمانی جهان را در نظر بگیرند به سود تیم ملی ایران است. احسان روزبهانی ملی پوش کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان حقش مدال بود. اگر اولین مرحله رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو در نظر گرفته شود امید احمدی صفا و اشکان رضایی شانس زیادی برای کسب سهمیه خواهند داشت.  

او گفت: اگر انصاف در نظر گرفته شود باید یک یا ۲ سهمیه المپیک به ما داده شود. در وزن ۶۹ کیلوگرم مقصودلو  شرایط بسیار خوبی داشت و می‌توانست در دومین مرحله انتخابی المپیک سهمیه بگیرد.

استکی بیان کرد: هشتمین اردوی تیم ملی در اسفند ماه برگزار می‌شود. ما ۷ مرحله قبلی اردو‌های تیم ملی بوکس را در شرایط سختی برگزار کردیم. خدا را شکر که شرایط بوکسور‌ها بسیار خوب است. شاهین موسوی و دانیال شه بخش ۲ بوکسور المپیکی هم شرایط خوبی دارند و رشد خوبی در این مدت داشتند.

او در پایان عنوان کرد: برنامه تمرینی تیم ملی را به فدراسیون ارائه کرده ام. به احتمال زیاد در سال جدید ۲ اردوی خارجی،   یک اردوی داخلی و حضور در یک تورنمنت را داریم.   تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را در المپیک توکیو کسب کنیم و دست پر به ایران بازگردیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار