در سال زراعی جاری احداث هزار و ۳۰۰ هکتار باغ مدرن در استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته که ساخت این باغات هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منصور احمدی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از هزار و ۳۰۰ هکتار باغ مدرن ۷۰۰ هکتار در اراضی نوآباد و تغییر الگوی کشت و ۶۰۰ هکتار در اراضی شیب دار احداث می‌شود.

او اعتبار اختصاص یافته جهت احداث این میزان باغ را ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اعلام کرد و گفت : این اعتبارات جهت آماده سازی زیرساخت باغات و پرداخت یارانه نهال هزینه می‌شود.

او با بیان اینکه سیاست توسعه باغات در استان کرمانشاه در جهت ایجاد باغات مدرن و توسعه ارقام صادراتی است، افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود برای احداث باغ‌های جدید حتما نهال‌های مورد نیازشان را از نهالستان‌های مجاز استان تهیه کنند.

احمدی توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم و آبی را از دیگر برنامه‌های مدیریت باغبانی دانست و افزود: در سال زراعی جاری کشت ۹۵۰ هکتار انواع گیاهان دارویی در سطح استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد.

احمدی ادامه داد: به منظور افزایش بهره وری و کیفیت محصولات تاکنون یک هزار و صد هکتار باغ مدرن در استان کرمانشاه احداث شده است.

او گفت: در استان کرمانشاه ۴۲ هزار هکتار باغ وجود دارد که شهرستان صحنه با ۹ هزار هکتار بیشترین سطح باغات استان را دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.