مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری بوشهر گفت: سومین سفر شناور‌های باری این استان آغاز شده و هر شناور می‌تواند ۳۰ وانت کالای ته لنجی ترخیص کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حیدر ساجدی مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ورود کالای همراه ملوان در استان بوشهر بیان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا، کشور‌های حوزه خلیج‌فارس به ویژه امارات متحده عربی که مقصد عمده‌ شناور‌های سفاری این استان است محدودیت‌هایی در تردد این شناور‌ها به‌وجود آوردند.

او با اشاره به فراهم شدن زمینه سفر شناور‌های سفاری استان بوشهر افزود: برای برطرف شدن محدودیت‌های ایجاد شده در سفر ملوانان شناور‌های سفاری به کشور‌های یاد شده، استاندار بوشهر از طریق دفتر وزارت امور خارجه و همچنین سفارت کشورمان پیگیری‌هایی انجام داد و  مجوز سفر نخست این شناور‌ها و ملوانان فراهم شد.


بیشتر بخوانید


دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر با اشاره به ادامه پیگیری استاندار بوشهر برای سفر دوم لنج‌های سفاری به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس عنوان کرد: پس از پایان سفر اول دوباره با پیگیری‌های استاندار بوشهر از طریق مقام عالی وزارت امور خارجه و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجوز سفر دوم برای هر شناور با ۳۰ وانت سهمیه ملوانی صادر شد.

ساجدی با اشاره به تدوین دستورالعملی با رویکرد تامین معیشت ملوانان استان بوشهر، گفت: برای ضابطه‌مند کردن کالای ته‌لنجی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری استاندار بوشهر دستورالعملی با رویکرد تامین معیشت ملوانان تدوین کرد و این دستورالعمل پس از کار کارشناسی در کمیته‌های مربوط، برای طرح و تصویب نهایی به جلسه سران قوا فرستاده شد که انتظار است با تصویب آن ورود و ترخیص کالای همراه ملوان ساماندهی و ضابطه‌مند شود.

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری بوشهر، با اشاره به صدور مجوز برای سفر سوم شناور‌های سفاری استان و ترخیص کالای همراه ملوان یا ته‌لنجی عنوان کرد: برای امرار معاش ملوانان و تنظیم بازار آخر سال، با پیگیری‌های استاندار بوشهر و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار از طریق مقام عالی وزارت کشور و معاون امنیتی، انتظامی این وزارتخانه و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مجوز سفر سوم شناور‌های سفاری صادر و سفر این شناور‌ها از اسکله‌های استان بوشهر آغاز شد.

ساجدی با اشاره به اینکه مجوز ترخیص ۳۰ وانت کالا برای هر شناور  صادر شده است، بیان کرد: شناور‌های سفاری استان بوشهر از ۲۵ بهمن سفر سوم خود را آغاز کرده‌اند و این روند ترخیص کالا تا زمان تصویب دستورالعمل تدوینی یاد شده، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.