به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک دهه معاصر، یعنی از زمان تبدیل شدن نیسان لیف به اولین خودروی الکتریکی و تولید انبوه، بسیاری از خودروسازان با خودروهای الکتریکی یا پلاگینهای خود به ساخت خودروهای EV پرداخته اند و خودروهای هیبریدی مانند تویوتا پریوس به خودرویی عادی تبدیل شده اند.
تاکنون هیچ خودروساز بزرگی مانند تسلا، تمام تمرکز خود را روی EV قرار نداده است. هنگامی که خودروسازان در مورد وسایل نقلیه الکتریکی صحبت میکنند، آنها در حال صحبت در مورد هیبریدها، هیبریدهای پلاگین، خودروهای برقی و در مواردی وسایل نقلیه سلول سوختی هیدروژن هستند. اکنون خودروسازان جدول زمانی برای ساخت خودروهای EV را اعلام کردند.
جنرال موتورز در ۱۴ فوریه شورولت بولت EUV کاملاً جدید ۲۰۲۲ را به بازار عرضه کرد و بولت EV (تصویر سمت چپ) را اصلاح کرد. تولید GMC Hummer EV از پاییز آغاز میشود.
امسال BMW اولین اتومبیل کاملاً برقی M را نشان میدهد، شاید یک نسخه M-sport از سدان الکتریکی i۴ باشد.
Stellantis قصد دارد تا پایان سال ۱۰ مدل هیبریدی یا الکتریکی را در مارکهای تجاری خود (از جمله پلاگین Wrangler) روانه بازار کند.
جگوار لندرور میگوید آزمایش نمونه اولیه سلول سوختی هیدروژن را از اوایل سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز میکند.
مرسدس قصد دارد تا پایان سال از طریق مارک EQ خود، ۱۰ خودروی جدید از جمله EQS ۲۰۲۲ (تصویر) را معرفی کند.
فورد قصد دارد تا اواسط سال تولید EV F-۱۵۰ را آغاز کند.
انتظار میرود یک هوندا EV ساخته شده با همکاری GM، که یک کراس اوور است، وارد مرحله تولید شود. (در تصویر کانسپت هوندا در نمایشگاه خودروی پکن در سال ۲۰۲۰ نمایش داده شد.) مزدا قصد دارد تا پایان سال حداقل دو پلاگین هیبرید را به نمایش بگذارد.
نیسان قصد دارد تا پایان سال هشت خودروی EV را به بازار عرضه کند و امیدوار است با سرعت در فروش ۱ میلیون خودروی هیبریدی یا الکتریکی در سال در سطح جهانی باشد.
خودرو الکتریکی آکورا که با همکاری GM طراحی شده است، برای تولید آماده میشود.
انتظار میرود لندرور اولین خودروی تمام برقی خود را به نمایش بگذارد.
آئودی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۳۰ وسیله نقلیه برقی داشته باشد و ۲۰ مدل از این نوع خودروهای الکتریکی خواهد بود.
بی ام و در اوایل سال ۲۰۱۷ گفت که انتظار دارد فروش خودروهای هیبریدی و الکتریکی ۱۵ تا ۲۵ درصد از فروش جهانی آن تا سال ۲۰۲۵ باشد.
فورد میگوید تا سال ۲۰۲۵، ۲۹ میلیارد دلار در ماشینهای الکتریکی سرمایه گذاری خواهد کرد.
کیا قول میدهد تا پایان سال ۱۱ خودروی الکترونیکی تولید کند.
مزدا قصد دارد پلت فرم نسل جدیدی از وسایل نقلیه الکتریکی را در اوایل سال به نمایش بگذارد.
جگوار لندرور قصد دارد پیشرانههای دیزلی را به طور کامل حذف کند.
انتظار میرود ممنوعیت فروش خودروهای مجهز به گازوئیل و گاز توسط انگلیس عملی شود.
کیا انتظار دارد ۴۰ درصد از تولیدات خودروهای الکترونیکی باشد.
مزدا قصد دارد تا پایان سال برای هر پلاک نامی یک نوع ترکیبی یا الکتریکی ارائه دهد.
میتسوبیشی قصد دارد ۵۰ درصد از فروش جهانی خود را از طریق خودروهای هیبریدی یا برقی انجام دهد.
سوبارو انتظار دارد ۴۰ درصد از فروش جهانی خود را از طریق خودروهای هیبریدی یا برقی انجام دهد.
فولکس واگن ۶۰ درصد فروش هیبریدی یا EV را در بازار اروپا هدف قرار داده است.
GM قصد دارد پیشرانههای دیزلی و گازی را از خط تولید سبک خود حذف کند.
سوبارو قصد دارد از هر وسیله نقلیه نسخهای هیبریدی یا الکتریکی در ترکیب خود داشته باشد.
جگوار لندرور انتشار صفر لوله خروجی را هدف قرار داده است.
انتهای پیام/