به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال موتورز، فورد، استلانتیس، تویوتا، وی دبلیو، هوندا، نیسان و سوبارو به دلیل کمبود تراشه تولید خود را از دست داده اند و در سطح جهانی در سه ماه گذشته یک میلیون ماشین کمتر تولید کرده اند.
در سرتاسر آمریکای شمالی، خودروسازان به دلیل کمبود تراشههای کوچک مجبور به تنظیم برنامه تولید شدند. پیش بینی میشود که در سطح جهانی، این کمبود ۶۱ میلیارد دلار برای این صنعت هزینه داشته باشد و در سه ماهه اول سال، یک میلیون وسیله نقلیه کمتر در سراسر جهان تولید شود.
اولین نشانههای کمبود تراشه در اواخر سال گذشته ظاهر شد و اکنون، با گذشت یک ماه و نیم از سال ۲۰۲۱، دامنه تأثیرات در حال مشاهده است. همانطور که اخیراً نیویورک تایمز متذکر شده است، یک ماشین یا کامیون جدید میتواند در حدود ۱۰۰ تراشه به عنوان اجزای اساسی در همه چیز، از صفحههای لمسی گرفته تا انتقال قدرت داشته باشد.
به طور کلی، خودروسازان در اولویت قرار دادن وسایل نقلیه پر حاشیه خود مانند کامیونها و SUVها هستند و تولید وسایل نقلیه پرمخاطره را کاهش میدهند، اما با این وجود، این موضوع مانع کاهش تولید وسایل نقلیه مانند فورد F-۱۵۰ نشده است.
بیشتر بخوانید
فورد برنامههای تولید را در پنج کارخانه آمریکای شمالی تنظیم کرده است، از جمله در کارخانه کامیون میشیگان دیربورن، مجمع شهر کانزاس، مجمع شیکاگو، مجمع لوئیزویل و مجمع اوکویل در انتاریو، کانادا؛ این پنج کارخانه بسیاری از وسایل نقلیه از جمله فورد اکسپلورر، F-۱۵۰ (در هر دو شهر Dearborn و Kansas City)، Escape و Edge و همچنین لینکلن Corsair، Nautilus و Aviator را جمع میکند.
در جنرال موتورز، کمبود تراشه اثرات مشابهی داشته است. اکنون تولید در سه کارخانه، از جمله مجمع Fairfax در کانزاس سیتی، مجمع CAMI در Ingersoll، انتاریو و مجمع San Luis Potosí در مکزیک تنظیم شده است. این سه نیروگاه مسئول کادیلاک XT۴، شورولت مالیبو و اعتدال و GMC Terrain هستند.
دو کارخانه دیگر، مجمع Ramos Arizpe در مکزیک و مجمع Wentzville در میسوری، در حال ساخت وسایل نقلیه مونتاژ شده هستند. هنگامی که ریز تراشههای مورد نیاز دوباره در دسترس قرار گرفتند، این وسایل نقلیه به پایان میرسند.
انتهای پیام/
چرا چرا چرا