کشته شدن دو معترض در تظاهرات اخیر میانمار واکنش کشور‌های غربی را به همراه داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد لندن با همکاری شرکای خود در مقابل ناقضان دموکراسی در میانمار که به روی معترضان آتش می‌گشایند، اقدام خواهد کرد.

دومینیک راب در واکنش به تیراندازی به معترضان در میانمار در پیامی توئیتر نوشت: تیراندازی به معترضان (در اعتراضات) مسالمت آمیز غیر قابل قبول است. ما اقدامات بیشتری را با شرکای بین المللی خود علیه کسانی که دموکراسی را نابود و مخالفان را خفه می‌کنند، در نظر می‌گیریم.

سفارت آمریکا در میانمار نیز روز شنبه طی بیانیه‌ای تیراندازی مرگبار پلیس به دو معترض در ماندالای، دومین شهر میانمار را محکوم کرد. در پیامی توئیتری سفارت آمریکا آمده است: هیچ کس به دلیل اعلام مخالفت به عنوان حق خود نباید آسیب ببیند. ما به شدت از تیراندازی مرگبار معترضین در ماندالای نگرانیم. ارتش باید خشونت علیه مردم میانمار را متوقف کند.

انگلیس پیشتر نیز ۳ نیروی نظامی ارتش میانمار را به اتهام نقض جدی حقوق بشر پس از کودتای نظامی در این کشور تحریم کرد.

نیرو‌های امنیتی میانمار روز شنبه به سمت تظاهرات کنندگان معترض به کودتای نظامی در شهر ماندالای دومین شهر بزرگ این کشور تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن دو معترض و زخمی شدن ۳۰ تن دیگر شد. به گزارش الجزیره، صد‌ها افسر پلیس برای متفرق کردن تظاهراتی که در یک حوض کشتی سازی در این شهر برگزار شده بود، وارد عمل شدند.

ارتش میانمار از حدود دو هفته پیش با بازداشت سران دولتی قدرت در این کشور را در دست گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار